سرپرست معاونت پشتیبانی جهاددانشگاهی استان کرمان گفت: پرداختن به فضایل اخلاقی شهید باهنر از اهمیت ویژه ای برخوردار است لذا ضمن بیان این خصوصیات حسنه، خود ما نیز باید به ایشان اقتدا کنیم.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، امید محمدی در حاشیه آیین گرامیداشت چهلمین سالگرد شهادت شهید حجت الاسلام محمد جواد باهنر و شهدای دولت در محل موزه شهید باهنر کرمان، با بیان اینکه ایشان بعنوان یک الگوی کامل در همه ی زمینه ها محسوب می شوند،  افزود: محمدجواد باهنر نخست ‌وزیر مردمی بودند که درس گرفتن از منش و عبرت ‌آموزی از زندگی ایشان برای همه به ویژه مسئولین باید مدنظر باشد.

سرپرست معاونت پشتیبانی جهاددانشگاهی استان کرمان با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر از ستونهای نظام جمهوری اسلامی ایران بودند، گفت: بخاطر خصوصیات اخلاقی این دو شهید بزرگوار از آنها به عنوان شخصیت هایی اندیشمند و برجسته در جهان اسلام یاد می شود.

محمدی ادامه داد: دکتر باهنر از چهره هایی است که سیاست، دیانت، تقوا و تخصص را به طور کامل دارا بودند. تواضع، تقوا، ذهن پویا، اندیشمند و ابعاد شخصیت مکتبی ایشان همواره مثال زدنی بوده است.

وی گفت: از نگاه رهبر معظم انقلاب اندیشه ها و اعتقادات مکتبی شهیدان رجایی و باهنر تناسب و تطابق کاملی با نظام فکری انقلاب اسلامی دارد. لذا از منظر مقام عظمای ولایت تجلیل از این عزیزان زنده نگه داشتن گفتمان انقلاب و ارزش شهادت است. شهیدان رجایی و باهنر؛ مظهر علم و عمل هستند که ارزشهای این دو شهید بزرگوار باید در نگاه مسئولان و رفتار عمومی آنان تجلی یابد.

محمدی همچنین به اهمیت آموزش، پرورش، تعلیم و تربیت از دیدگاه شهید باهنر اشاره کرد و افزود: ایشان وقتی در سمت وزارت آموزش و پروش قرار گرفتند، گفتند: من امروز چند فرزند ندارم، بلکه چند میلیون فرزند دارم و در قبال تک تک آنان مسئولیتى عظیم احساس مى‏ کنم .

امام جمعه کرمان: شهید باهنر همتراز با جایگاه علمی در اخلاق هم نمونه بود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در این مراسم با تشریح ویژگی های شخصیتی شهید دکتر محمدجواد باهنر گفت: این شهید بزرگوار همتراز با جایگاه علمی در بحث اخلاق، ادب و رفتار نیز نمونه بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی گفت: محوریت حیات علمی از ویژگی های بارز شخصیتی شهید باهنر است و بنا به شهادت و گفته کسانی که این شهید بزرگوار را از نزدیک می شناختند و با او همدرس و هم کلاس بودند، شهید باهنر از طلبگی تا اجتهاد با موفقیت توان علمی بالا و دقت نظر برای درس خواندن داشتند.

وی ادامه داد: آن چیزی که در نگاه دینی شخصیت ها را شاخص می کند، رویه آن شخصیت هاست و شهیدان رجایی و باهنر اگر شهدای شاخص دولت معرفی می شوند به رویه و جایگاه شخصیتی آن ۲ شهید بر می گردد.

شایان ذکر است: این آیین با حضور سرپرست معاونت پشتیبانی جهاددانشگاهی استان کرمان، جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی در محل موزه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

 

kerman.acecr.ac.ir/fa/news/35338/

17

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.