نشستی از سلسله نشست های سبک زندگی اسلامی با حضور جمعی از پرسنل جهاددانشگاهی کرمان در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن عامری مبلغ حوزه و دانشگاه در این نشست گفت: عرفان این نیست که انسان در یک غار یا کوه گوشه نشین شود چون در معرض گناه قرار نگرفته است هنر کسی کرده است که در معرض گناه قرار بگیرد ولی از آن پرهیز کند و باید بتوانیم نفس عماره را کنترل کنیم.

وی به قرائت جمله ی السَّلامُ عَلَىٰ أَئِمَّةِ الْهُدَىٰ، وَمَصابِيحِ الدُّجَىٰ، وَأَعْلامِ التُّقَىٰ، وَذَوِي النُّهَىٰ وَأُولِي الْحِجَىٰ، وَكَهْفِ الْوَرَىٰ، وَوَرَثَةِ الْأَنْبِياءِ، وَالْمَثَلِ الْأَعْلَىٰ، وَالدَّعْوَةِ الْحُسْنَىٰ، وَحُجَجِ اللّٰهِ عَلَىٰ أَهْلِ الدُّنْيا وَالْآخِرَةِ وَالْأُولَىٰ، (از زیارت جامعه کبیره) پرداخت و افزود: در معنی این جمله آمده است؛ سلام بر پیشوایان هدایت، چراغ‌های تاریکی، پرچم‌های پرهیزکاری، صاحبان خرد، دارندگان زیرکی، پناهگاه مردمان، وارثان پیامبران و نمونه برتر و دعوت نیکوتر و حجّت‌های خدا بر اهل دنیا، آخرت و این جهان.

حجت الاسلام و المسلمین عامری تصریح کرد: امام خمینی (ع) اول منزل از منازل انسانیت را منزل “یقظه” به معنای بیداری می دانند نکته مهم این است انسان تا از غفلت بیدار نشود حیات حقیقیش آغاز و سیرش شروع نمی شود و اراده حرکت نخواهد داشت.

این مبلغ حوزه و دانشگاه افزود: اولین قدم برای انسانی که می خواهد این مسیر را طی کند تفکر است و از لوازم اصلی بیداری عمیق نگری و تفکر می باشد امام صادق (ع) می فرماید یک ساعت اندیشیدن از صد سال عبادت برتر است.

وی گفت: هر کس کوشش نکند به جایی نمی رسد و حاصل زندگی انسان آن تلاشی است که انجام می دهد ان شاءالله بتوانیم برای آبادی آخرتمان به خوبی تلاش و توشه ای برای خود ذخیره کنیم.

8

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

یازده − 9 =