افتتاحیه خانه هلال محله قلاع دختر و درمانگاه امام سجاد

با حضور رییس جهاددانشگاهی استان کرمان انجام شد؛
افتتاحیه خانه هلال محله قلاع دختر و اردشیر و درمانگاه خیریه امام سجاد (ع)

با حضور دکتر مهدی بازمانده، رییس جهاددانشگاهی استان کرمان، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان و پرویز افزون مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، خانه هلال محله قلاع دختر و اردشیر و درمانگاه خیریه امام سجاد (ع) افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر مهدی بازمانده رییس جهاددانشگاهی استان کرمان در این مراسم با اشاره به نتایج مفید دفاتر تسهلیگری و توسعه ی محلی گفت: خوشبختانه این دفاتر در حوزه، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و … ثمربخش بوده اند و عملکرد خوبی را تا کنون شاهد بوده ایم و این دفتر که امروز افتتاح شد خدمت بزرگی برای سلامت اهالی این منطقه محسوب می شود.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان به طرح توسعه ی مشاغل خانگی اشاره و تصریح کرد: در این طرح جهاددانشگاهی استان کرمان با نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، متولی ۲۵۰۰ نفر سهمیه برای اجرای این طرح بود و بسیار مورد استقبال قرار گرفت و تعداد ۳۹۸۸ نفر ثبت نام انجام شد که داوطلبان طیف گسترده ای از همه ی اقشار با تحصیلات مختلف هستند.

وی با بیان این مطلب که آموزش متقاضیان در این دوره در حال انجام است، افزود: جهاددانشگاهی ماموریت دارد متقاضیان ثبت نام شده در این طرح را تا پایان کار همراهی نماید و ضمن اینکه می توان از این ظرفیت در دفاتر تسهیلگری هم استفاده کرد و نسبت به آموزشهای کارآفرین اقدامات موثری را انجام داد.

دکتر رضا فلاح مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: 208 خانه هلال با هدف توانمندسازی مردم ایجاد شده است که توانسته اند در مناطق مورد نظر خدمات خوبی را ارایه دهند.

وی همچنین بر آموزش سازمانهای مردم نهاد در راستای کمک رسانی به هنگام حادثه تاکید و خاطر نشان کرد: این سازمانها می توانند در هنگام حادثه در کنار مردم باشند و به آنها یاری رسانند.

محسن ایلاقی مدیر دفتر تسهیلگری پامنار، قلاع دختر و اردشیر در حاشیه این مراسم گفت: درمانگاه خیریه امام سجاد (ع) با حمایت جهاددانشگاهی استان کرمان و با کمک خیرنیکوکار احمد حسن نژاد رنجبر (برادر شهید مهدی حسن نژاد رنجبر) بانی وقف افتتاح شد و دو روز در هفته ویزیت رایگان و همچنین توزیع داروی رایگان به خانواده های نیازمند شناسایی شده را انجام می هد این اقدام با شناسایی دفتر تسهیلگری و توسعه محلی قلاع دختر و اردشیر و با هدف کاهش آسیبهای اجتماعی رایج در محلات با رویکرد توانمندسازی انجام شده است.

 

 

22

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.