صبح امروز همزمان با آغازین روز ماه محرم و عزای سیدالشهدا (ع)، زیارت عاشورا با حضور جمعی از پرسنل جهاددانشگاهی کرمان در دفتر مرکزی این مجموعه قرائت شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن عامری مبلغ حوزه و دانشگاه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: در برپائی اقامه‌ی مراسم عزا برای سید الشهدا (ع) و همچنین قرائت زیارت ایشان روایات فراوانی از ائمه (ع) نقل شده است که می تواند برای سعادت انسان در دنیا و آخرت نقش کلیدی داشته باشد.

وی افزود: برای عاقبت بخیری باید مولفه های عاشورایی را داشته باشیم و در مسیر و جهت امام حسین (ع) حرکت کنیم و علمای زیادی همچون مرحوم آیت الله قاضی مداومت بر زیارت عاشورا را میانبری برای دست یافتن به سعادت دانسته اند.

حجت الاسلام و المسلمین عامری خاطرنشان کرد: درست است که آشنایی با فلسفه قیام حسینی، قرائت زیارت عاشورا و عرفه باعث دست یافتن انسان به معنویت می شود اما بخش اعظم فواید آن دستور العملی است که در وصیت نامه امام حسین (ع) به برادرش محمد حنفیه آمده است.

وی با بیان اینکه قوام اسلام به امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: امام حسین (ع) فرمودند؛ من که از مدینه خارج شدم دنبال مفسده، پست و مقام نیستم من اراده کرده ام امر به معروف و نهی از منکر کنم و سیره و روش جدم را احیا کنم و حرکتم را آغاز کرده ام و تا آخر خط هم ادامه می دهم.

این مبلغ حوزه و دانشگاه در ادامه به فلسفه قیام امام حسین (ع) اشاره و تصریح کرد: باید با فواید فلسفه قیام عاشورا آشنا شویم و در جمهوری اسلامی مدافع و تبلیغ کننده این مولفه ها باشیم تا ان شاءالله جمهوری اسلامی روز به روز استحکام و پایداری بیشتر داشته باشد.

گفتنی است: زیارت پر فیض عاشورا از امروز همزمان با نخستین روز ماه محرم ساعت 6:30 صبح در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی کرمان قرائت می شود.

6

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

8 + نه =