صبح امروز در هفتمین روز ماه محرم، به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) زیارت عاشورا با حضور رییس جهاددانشگاهی استان کرمان و جمعی از پرسنل، در دفتر مرکزی این مجموعه قرائت شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن عامری مبلغ حوزه و دانشگاه در این مراسم، گفت: امام صادق (ع) فرمودند؛ شیعیان ما را در سه چیز امتحان کنید اول در مواظبت در اوقات نماز، دوم در چگونگی نگهداری اسرارشان در برابر دشمنان ما (اسرار شیعه را نزد دشمنان فاش نکینم) و سوم در همدردی و کمک مالی به همنوعان خود و برادرانشان چگونه برخورد می کنند.

وی با بیان اینکه بر اقامه‌ی نماز اول وقت بسیار تاکید شده است، افزود: بعضی بزرگان فرموده اند اقامه‌ی نماز اول وقت در دنیا و قیامت شما را به هر مقامی می‌رساند.

حجت الاسلام و المسلمین عامری ادامه داد: اگر می‌خواهیم با زیارت عاشوا، امام حسین (ع) و ائمه اطهار (ص) ارتباط برقرار کنیم باید گناه را از صحنه زندگی خود دور کنیم تا به اهل بیت و قرآن نزدیک شویم و مِهر آنها در دل ما بیفتد و از دعا و مناجاتی که می‌خوانیم لذت ببریم.

این مبلغ حوزه و دانشگاه همچنین به بحث حجاب اشاره کرد و افزود: اولین نکته که در الگو گیری از حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) باید رعایت کنیم حجاب و پوشش است.

3

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

2 × 4 =