در سالروز ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع)، با حضور رییس جهاددانشگاهی استان کرمان، معاونان، مدیران و جمعی از پرسنل این مجموعه از آقایان علی حیدری و محمدعلی گواشی از جانبازان و یادگاران ارزشمند دفاع مقدس شاغل در این نهاد تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر مهدی بازمانده در مراسم بزرگداشت مقام شامخ جانبازان، گفت: سالروز میلاد بزرگ، جانباز اسلام و پرچمدار دفاع از حرمت حریم ولایت، حضرت ابوالفضل العباس(ع) به عنوان روز جانباز نامگذاری شده است و امروز ایران اسلامی به برکت مجاهدت‌های رزمندگان، خون شهدا، صبر و ایثار جانبازان در اوج عزت و اقتدار است.

 رییس جهاددانشگاهی استان کرمان، افزود: جانبازان، انسان هایی هستند که در سخت ترین دوران کشور شرف، شجاعت و تعهد خود را ثابت کردند. ما به جانبازان، به عنوان شهیدان زنده انقلاب اسلامی افتخار می کنیم و آنها انسان هایی ایثارگر و جان برکف اند که طی سال های جنگ تحمیلی و تجاوز دشمن، در خطوط مقدم جبهه، قهرمانانه سینه خود را در برابر آتش دشمن سپر کرده و در راه حفظ کیان اسلام، سلامت خود را تقدیم داشتند.

دکتر بازمانده خاطرنشان کرد: امروزه به برکت خون پاک شهدای گرانقدر، صبر و بردباری جانبازان و گذشت و فداکاری خانواده های شهدا، ملت سرافراز ایران اسلامی به سوی رشد و تعالی پیش می رود.

 دکتر مهدی بازمانده با اشاره به بینش و بصیرت شهدا، جانبازان و ایثارگران گفت: آنها با معرفت عمیقی که به کار خود داشتند در صحنه نبرد با دشمن حاضر شدند و به مقام رفیع شهادت و یا جانبازی نائل آمدند و باید گفت؛ نشر ارزش های معنوی و اخلاقی این عزیزان تاثیر بسزایی بر ما دارد.

 وی همچنین ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، گفت: حاج قاسم به عنوان سرآمد شهدا مایه افتخار جامعه اسلامی است، وی توانست روحیه امید و آرامش را به روح همه ی آزادیخواهان جهان تزریق کند شهید سلیمانی به خاطر اخلاصش، سردار دلها شد و در دل های مردم جای گرفت او هیچگاه برای نام، اسم، درجه و جایگاه کار نکرد و فقط برای خدا کار کرد.

 حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان، در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جانباز گفت: از خداوند می خواهیم که ما را از پیروان راستین اهل بیت (ع) قرار دهد و توفیق زیارت با معرفت این عزیزان را به زودی نصیب ما کند.

 وی همچنین به قرائت بخشی از زیارت نامه حضرت عباس (ع) پرداخت و افزود: مقام حضرت عباس (ع)،  مقامی بی نظیر و کم نظیر است ایشان وفاداری و خیرخواهی را در حد کمال به نمایش گذاشتند و ما اگر ایشان  را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم قطعا مسیر درست را طی خواهیم کرد.

 حجه الاسلام و المسلمین عامری با بیان اینکه شهدای مدافع حرم با الگوگیری از ائمه اطهار علیهم السلام برای دفاع از حرمین سنگ تمام گذاشتند، افزود: شهدای مدافع حرم از همه چیز خود گذشتند اما اجازه ندادند به حرمین مطهر تعدی شود.

7

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.