استاندار کرمان گفت: خبرگزاری ایسنا در زمینه های بسیاری از خبرگزاری های مرجع است و خبرگزاری ایکنا در حوزه تخصصی کار موثر انجام می دهد و مرکز افکارسنجی جهاد جزو مراکز نظرسنجی معتبر و قابل اتکا است.

 

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر”علی زینی وند” صبح امروز 17 مردادماه با حضور در جهاد دانشگاهی استان کرمان چهل و یکمین سال تاسیس این نهاد و روز خبرنگار را به خبرنگاران خبرگزاری ایسنا و ایکنا تبریک گفت.

 

وی در این بازدید با تبریک سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد، یک نهاد مهم و  برآمده از بطن انقلاب است که امروز بالنده و تاثیرگذار است.

 

زینی وند با تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران بیان کرد: یاد و خاطره خبرنگاران شهید و کسانی که در وقایع مختلف از جمله در کرونا جان خود را از دست دادند، گرامی می داریم.

 

وی با اشاره به عملکرد خبرگزاری ایسنا تصریح کرد: ایسنا در زمینه های بسیاری از خبرگزاری های مرجع است و خبرگزاری ایکنا در حوزه تخصصی کار موثر انجام می دهد و مرکز افکارسنجی جهاد جزو مراکز نظرسنجی معتبر و قابل اتکا است و نتایج نظرسنجی های مربوط به حوزه های سیاسی اجتماعی را با یک تلرانس طبیعی پیش بینی می کنند.

 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی چند وجهی کار کرده و امیدواریم موفق باشد و رسالت حرفه ای خود را همچنان ادامه دهد، گفت: در حوزه علوم اجتماعی معمولا گرایش ها را دخالت می دهند اما باید ابزار نظرسنجی و تنظیم خبر به گونه ای باشد که مانع ورود گرایش و تمایلات شخصی به این حوزه باشد و هر چه این را کم کنیم به همان اندازه می تواند محل رجوع و قابل اعتماد باشد.

 

وی افزود: با توجه به گستردگی فضای مجازی در سطح دنیا مردم می توانند برای تامین بخشی از نیازهای خبری، فرهنگی، اجتماعی، علمی، پژوهشی و … به جهاد دانشگاهی و زیرمجموعه های آن مراجعه کنند و جهاد در این بخش موفقیت های خوبی داشته است.

 

زینی وند تصریح کرد: جهاد دنشگاهی در حوزه های علمی پژوهشی جای خود را باز کرده و در حوزه شرکت های دانش بنیان اولین پایی بود که به این حوزه ورود کرد و خیلی تاثیرگذار و جا افتاده است.

 

استاندار کرمان بیان کرد: در حوزه کارآفرینی اجتماعی و مبتنی بر فن و دانش نیز جهاد دانشگاهی کار می کند و در این حوزه ها موفق بوده است.

 

وی افزود: رسالت جهاد در طول سال های فعالیتش این بوده که جاهایی که خلاء داشتیم، ورود کرده و کار انجام داده و توصیه این است به سمت رشته های متناسب با نیاز اجتماعی استان کرمان بروید.

 

زینی وند در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: توسعه استان کرمان کاملا نامتوازن است؛ استانی با این همه ثروت نه باید منطقه محروم و نه بیکاری زیاد داشته باشد که اکنون هر دو را زیاد دارد و دلیلش این است برای این نامتوازنی فکر نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه صنایع و معادن استان کرمان به جایی رسیده که خودشان پول و ارتباط دارند و خود را توسعه می دهند، افزود: خوشحالیم که جهاد دانشگاهی به بحث معادن و فرآوری مواد معدنی کم عیار ورود کرده و لازم است در زغالسنگ که هنوز به روش سنتی برداشت می کنیم و در جنوب روی کرومیت، جهاد کارهای جدید انجام بدهد.

 

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به اینکه با ایجاد دانشگاه های بسیار در دوره ای، تزریق فارغ التحصیل بی هدف در جامعه ناشی از بی فکری و بی برنامگی بود، گفت: در کشورهای پیشرفته عده کمی تحصیلات تکمیلی و بخش زیادی فن و مهارت می آموزند و به جامعه خدمات می دهند اما ما داریم مدرک تولید می کنیم به جای تربیت دانشجو و این آسیبی به بدنه علمی کشور زده که تا نسل ها قد راست نمی کند.

 

وی با اشاره به اینکه در کرمان باید به حوزه گردشگری ورود شود، افزود: کشاورزی ما به شیوه سنتی و با آب فراوان و کیفیت کم است که باید به این حوزه ورود شود و باید به داد مزارع پسته برسیم و در حوزه خدمات هم کار کنیم.

 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه باید توانمندسازی مردم و زنجیره تولید دنبال شود که ده ها نفر را نجات می دهد، تصریح کرد: نباید کارهای تکراری دیگران را انجام بدهید و فعالیت در حوزه مشاغل خانگی اقدام بسیار خوبی است.

 

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی از نهادهای موفق بوده و می خواهیم در کرمان سرآمد باشد زیرا این استان دارای تمدن و سابقه است و از آن توقع می رود تاثیرگذار باشد.

 

زینی وند تصریح کرد: حوزه گردشگری مذهبی با وجود مرقد شهیدحاج قاسم سلیمانی سال ها حرف برای گفتن دارد و باید کارهای نو انجام بشود.

14

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.