حجه الاسلام و المسلمین  عامری در جلسه ای که با حضور دکتر مهدی بازمانده رییس جهاددانشگاهی استان کرمان و جمعی از پرسنل در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد، گفت: انسان باید در قبال همه اعمال تعهد دینی داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری گفت: پیامبر اکرم (ص) فرموند در ماه مبارک رمضان دو کار باید انجام شود یکی عمل نیکو انجام دهیم و تقوی پیشه کنیم و دوم از گناهان دوری گزینیم اگر این دو اصل را سرلوحه کار خود قرار دهیم و با این شیوه زندگی کنیم ان شاءالله در دنیا و آخرت سعادت مند می شویم.

وی افزود: ما باید دائم روح خود را شارژ کنیم و شارژ روح انسان و از بین بردن افسردگی با تلاوت قرآن و یاد خدا انجام می شود و یاد خدا دلها را آرام می کند و به انسان آرامش می دهد.

وی  با بیان اینکه افتخار می کنیم که الگوی ما شیعیان حضرت علی (ع) هستند، گفت: همام یکی از یاران امام علی (ع) خدمت ایشان می رسند و از ایشان می خواهند صفات افراد با تقوی را بیان کنند و حضرت می فرماید: همام برو از خدا بترس و عمل نیکو به جا بیاور.

حجه الاسلام و المسلمین عامری در ادامه مطلب فوق افزود: امیرالمومنین (ع) گواهی به پیامبر (ص) می دهند و می گویند خداوند وقتی پیامبرش را فرستاد نشانه های هدایت از یاد رفته و راه های دین ویران شده بود او حق را آشکار و مردم را نصیحت فرمود همه را به رستگاری هدایت و به میانه روی فرمان داد و بدانید ای بندگان خدا که خداوند شما را بیهوده نیافریده و بی سرپرست رها نکرده است.

وی اضافه کرد: حضرت علی (ع) در ادامه فرمودند: خداوند از میزان نعمتش بر شما آگاه است و اندازه نیکی های خود را بر شما می داند، از خدا درخواست پیروزی و رستگاری کنید، از او بخواهید و درخواست کنید که میان او و شما پرده و مانعی نیست و دری به روی شما بسته نمی گردد و خداوند از رگ گردن به ما نزدیک تر است و در هر لحظه، همه ی زمان ها و در همه جا با انسان و پریان است.

حجه الاسلام و المسلمین عامری در ادامه مطلب فوق افزود: عطای فراوان، از داده های او نمی کاهد و بخشیدن در گنج او کاستی نمی آورد و درخواست کنندگان، سرمایه او را به پایان نرساند و بخشش او مانع گرفتن نعمت دیگری نیست و خشم گرفتن او مانع رحمت نمی باشد، رحمتش او را از عذاب غافل نمی سازد، پنهان بودن آن مانع آشکار بودنش نیست و آشکار شدنش او را از پنهان بودن باز نمی دارد.

وی در پایان تصریح کرد: حضرت علی (ع) در خصوص صفات افراد با تقوی می فرمایند: ای بندگان خدا، شما را به پرهیزکاری سفارش می کنم که عامل کنترل و مایه استواری شماست پس به رشته های تقوی چنگ زنید و به حقیقت آن پناه آورید تا شما را به سرمنزل آرامش، جایگاه های وسیع، پناهگاه های محکم و منزلگاه های با عظمت برسانم.

11

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.