تفاهم نامه فی ما بین جهاددانشگاهی استان و اداره کل ورزش و جوانان کرمان منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر مهدی  بازمانده در این دیدار ضمن تاکید به بحث استعداد یابی جوانان و همچنین بحث آمایش در این حوزه، گفت: پرداختن به این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است که قطعا می توانیم در تعامل با اداره کل ورزش و جوانان به صورت هدفمند آن را پیگیری کنیم و به انجام رسانیم. باید بحث استعداد یابی صورت گیرد تا ظرفیتها و پتانسیلهای جوانان شناسایی شود.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان با بیان اینکه استعداد، یکی از مهم ترین ویژگی های هر فرد است، گفت:  اگر بتوانیم به درستی استعدادهای جوانان که آینده سازان جامعه محسوب می شوند را کشف و در مسیر درست هدایت کنیم، می توانیم بر  اوج قله های موفقیت حرکت کنیم.

دکتر بازمانده تصریح کرد: جوانان باید یاد بگیرند که استعدادهای خود را به خوبی کشف و مدیریت کنند. استعداد در درون افراد نهفته است و باید پس از شناسایی، به بهترین شکل ممکن بکار گرفته شود. امید است ما نیز بتوانیم با برنامه ریزی خوب و هدفمند جوانان عزیز را یاری رسانیم.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان، با تاکید بر اینکه با شناسایی استعدادهای جوانان باید به دنبال نیروسازی باشیم، گفت: اگر جامعه ای پویا می خواهیم همه باید دست در دست هم تلاش کنیم و امید است جهاددانشگاهی استان کرمان بتواند در این زمینه نیز موثر واقع شود.

وی همچنین به ارتباط بین دانشگاهیان، دانشجویان و پژوهشگران، با صنعت تاکید و خاطر نشان کرد: جهاددانشگاهی استان کرمان در بحث بومی سازی قطعات از طرح ها و ایده های صاحب نظران استقبال می کند و این طرح ها می تواند پس از تایید برای بحث تجاری سازی، به صنایع عرضه شود که ان شاءالله در این زمینه نیز با همکاری مجموعه ورزش و جوانان بتوانیم به نحو احسنت انجام وظیفه کنیم.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان همچنین در پایان ضمن ارایه گزارش کاملی از فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در قالب پاورپوینت، گفت: این مجموعه علمی و اجرایی ثابت کرده است، که می تواند در حوزه های مختلف موثر و مفید واقع شود.

میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان در این دیدار با اشاره به ظرفتیها و اقدامات مجموعه جهاددانشگاهی استان کرمان، گفت: این مجموعه می تواند در تعامل با دستگاههای مختلف در راستای کار هم افزا و مکمل به توسعه استان کمک کند.

پاریزی  با بیان اینکه در حوزه فعالیت ورزش و جوانان به لحاظ نیروی انسانی گستره قابل قبولی در استان داریم، گفت: در بخش ورزش و جوانان بیش از یک میلیون و صد هزار نفر در بازه سنی جوانان قرار می گیرند که سی درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد این آمار، آمار بسیار قابل قبولی است که باید در مسائل مختلف در حوزه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، اشتغال و… برای آنها برنامه ریزی کنیم و هدفمند پیش رویم.

وی با تاکید بر ضرورت نیاز سنجی در حوزه اشتغال، گفت: اگر آینده شغلی در استان و کشور را نیازسنجی نکنیم قطعا مشاغل آسیب می بینند و این اصلا موضوع خوش آیندی نیست.

پاریزی به اقدامات فرهنگی انجام شده توسط جهاددانشگاهی استان کرمان اشاره و تصریح کرد: در بحث شهید سلیمانی مجموعه ورزش و جوانان این آمادگی را دارد که با همراهی و همفکری جهاددانشگاهی در حوزه اقدامات علمی موثر، بتوانیم در راستای ترویج مکتب شهید سلیمانی و مجموعه تفکرات، ویژگی ها و ابعاد شخصیتی ایشان، نظام نامه ای را طراحی کنیم تا در اختیار حوزه جوانان قرار گیرد که قطعا  کار عملیاتی و ارزشمندی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان، به همکاری با جهاددانشگاهی استان کرمان در بحث سرباز مهارت اشاره و تصریح کرد: این همکاری همچنان ادامه داد و جهاددانشگاهی در این زمینه نیز به خوبی عمل کرده است که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه نزدیک به هزار میلیار تومان سالانه در حوزه ورزش استان هزینه می شود، گفت: این عدد بزرگ و قابل قبولی است اما این ظرفیت هنوز نتوانسته در حوزه استعداد یابی برای افراد و ورزشکاران بومی استان ساماندهی شود که امید است حوزه پژوهش ورزش و جوانان با همکاری جهاددانشگاهی در این زمینه نیز طرحی ارایه کنند.

7

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.