رییس جهاددانشگاهی استان کرمان بر استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری جهت بومی سازی قطعات و تجهیزات کارخانه فرآوری مواد معدنی جهاددانشگاهی استان و تجاری سازی آن برای استفاده در صنایع معدنی و همچنین ایجاد مرکز رشد طراحی و تولید محصولات فرهنگی، هنری و مذهبی به عنوان همکاری مشترک تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر مهدی بازمانده در این دیدار به تشریح فعالیت های واحد کرمان در زمینه های مختلف اعم از آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پرداخت و آمادگی کامل این نهاد را در خصوص اجرای مفاد تفاهم نامه اعلام کرد.

رییس جهاددانشگاهی کرمان با بیان این که جهاددانشگاهی به عنوان یک مجموعه علمی همواره در زمینه تولید و اشتغالزایی مبتنی بر فعالیت دانش‌بنیان پیشرو و پیش قدم بوده است، اظهار کرد: در همین راستا جهاددانشگاهی کرمان با استفاده از ظرفیت های این مجموعه و با تکیه بر توان داخلی و باور ایرانی، اقدام به راه اندازی و تجهیز بزرگترین آزمایشگاه منابع کم عیار معدنی در استان کرده است که هم اکنون به عنوان یکی از آزمایشگاه های مرجع در این حوزه در سطح استان محسوب می شود.

دکتر بازمانده با اشاره به اقدامات جهاددانشگاهی استان کرمان در راستای راه اندازی کارخانه منابع کم عیار معدنی به ویژه در حوزه هماتیت، تصریح کرد: بر اساس توصیه مقام معظم رهبری و الگوسازی‌های موفق در انجام مگاپروژه‌های فناورانه بر اساس توان ملی و داخلی، مجموعه جهاددانشگاهی مصمم است تا برنامه‌های خود در حوزه معدنی را با دو ویژگی اشتغال‌آفرین و دانش‌بنیان در سطح کشور، استان و منطقه‌ طرح ریزی و اجرا کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان همچنین با اشاره به کارخانه فرآوری مواد کم عیار معدنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و بیان مزیت ‌های آن، گفت: این کارخانه پیشرفت خوبی داشته است و به زودی با همت همه ی همکاران جهادگر، راه‌اندازی می‌شود.

در این جلسه دکتر کی نیا رئیس پارک علم و فناوری، ضمن ابراز خرسندی از عقد این تفاهم نامه، آمادگی پارک علم و فناوری را جهت هر گونه همکاری با جهاددانشگاهی اعلام کرد.

در پایان مقرر شد به عنوان اولین اقدام مشترک در راستای اجرای تفاهم نامه، ایجاد مرکز رشد طراحی و تولید محصولات فرهنگی در مجموعه جهاد دانشگاهی استان در دستور کار قرار گیرد و در راستای توسعه همکاری های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، تفاهم نامه جامعی با حضور رییس جهاددانشگاهی استان و رئیس پارک علم و فناوری استان منعقد شد.

10

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.