اولین جلسه تفسیر سوره ی مبارک حجرات در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه قرآن است، گفت: هر چه در این ماه بتوانیم قرآن تلاوت کنیم و با تفسیر آن انس بگیریم در نتیجه به خدا نزدیکتر می شویم.
وی ادامه داد: هدف خلقت از آفرینش انسان، عبادت خداوند است امیدواریم بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم و رشد یابیم و همچنین در ترویج مسایل دینی و فرهنگی نیز کوشا باشیم.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان با بیان اینکه سوره حجرات هجده آیه دارد و به نام سوره اخلاق اسلامی نام گرفته است، گفت: اخلاق در زندگی بسیار مهم است و زیر بنای همه مشکلات بشر از بی اخلاقی سرچشمه می گیرد.

حجه الاسلام عامری با بیان اینکه یکی از معجزه های پیامبر اکرم (س) اتمام و تکمیل اخلاق در گفتار و رفتار است، تصریح کرد: زندگی خانوادگی و اجتماعی اگر بر پایه و اساس اخلاق باشد، مشکلی پیش نمی آید.

وی با قرائت آیه اول سوره ی حجرات گفت: در معنی این آیه آمده است: ای کسانی که ایمان آورده اید در هیچ کاری بر خداو پیامبر پیشی نگیرید و از خدا پروا کنید که خداوند شنوا و داناست. این سوره حکومتی و اجتماعی است و در این آیه تاکید بر این دارد که پیشی گرفتن بر خدا و پیامبر بی تقوایی است.

گفتنی است: تفسیر سوره ی مبارک حجرات شنبه و چهارشنبه تا انتهای ماه مبارک رمضان در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار می شود.

14

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.