در راستای عملیاتی شدن مصوبات سفر رییس جهاددانشگاهی به استان کرمان با امضای یک تفاهم‌نامه چند جانبه، جهاددانشگاهی کرمان و ایمیدرو در راستای ایجاد اشتغال پایدار از طریق آموزش های مهارتی در زمان خدمت سربازی همکاری می‌کنند.

به گزارش نشانه نیوز به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، در راستای ایجاد اشتغال پایدار از طریق آموزش های مهارتی در زمان خدمت سربازی، تفاهمنامه همکاری 5 جانبه بین جهاددانشگاهی کرمان، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، استانداری کرمان، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و ستاد کل نیروهای مسلح امروز (سه‌شنبه 2 اسفند ماه) منعقد شد.

در راستای همکاری و ایفای نقش موثر جهاددانشگاهی کرمان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در فرآیند و برنامه های طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه و به منظور ایجاد جذابیت و نگرش متعالی نسبت به خدمت مقدس سربازی در سطح جامعه، خوشایند نمودن خدمت وظیفه عمومی و افزایش نشاط کارکنان وظیفه، افزایش بهره وری کارکنان وظیفه و استفاده بهینه از اوقات فراغت آنان، استغاده از ظرفیت های نیروهای مسلح در کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی به ویژه از طریق همکاری نزدیک تر با بخش های غیرنظامی کشور و فراهم نمودن فرصت های شغلی از طریق آموزش در محیط کار و در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تفاهم نامه “مهارت آموزی کارکنان وظیفه” منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان، رییس جهاددانشگاهی کرمان، رییس ستاد کل نیروهای مسلح، رییس سازمان فنی و حرفه ای استان کرمان، رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان و جمعی از مسئولان جهاددانشگاهی کشور به امضا رسید.

از اهداف این تفاهم نامه می توان به اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه آموزش های مهارتی، استفاده از ظرفیت های مشترک طرفین و همچنین اعتبارات دولتی و سایر ظرفیت های موجود در کشور برای ایجاد شرایط مناسب، امکانات و فرصت های جدید در زمینه طرح مهارت آموزی قبل، حین و بعد از خدمت وظیفه عمومی، تقویت معنویت و جذابیت خدمت وظیفه عمومی، تحقق عینی قوانین برنامه های توسعه کشور به ویژه “ماده ۴بند ت” قانون برنامه پنج ساله ششم، کمک به ایجاد زیرساخت ها، فرایندها و برنامه ها برای اجرای هر چه بهتر طرح مهارت آموزی از جمله مراکز کارآموزی، کارورزی، رویدادها و …؛ استفاده از توانمندی های علمی، تخصصی و اجرایی و همچنین ظرفیت های سخت افزاری طرفین به منظور توسعه قابلیت های آموزشی با تاکید بر آموزش های مهارت محور اشتغال زا (اشتغال پایدار) و توسعه فرهنگ کارآفرینی در قالب حمایت های معنوی از طرح های کارآفرینانه و خلاقانه مشمولان و کارکنان وظیفه با رعایت ضوابط مربوط در نیروهای مسلح اشاره کرد.

ارائه آموزش های تخصصی صنعتی به سربازان توسط جهاددانشگاهی کرمان

مهدی بازمانده رییس جهاددانشگاهی کرمان با تشریح اهداف این تفاهم‌نامه، به سفر دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی به استان کرمان و انعقاد تفاهم نامه همکاری با استانداری کرمان اشاره کرد و گفت: یکی از بندهای این تفاهم نامه بحث آموزش مهارتی و تخصصی در حوزه صنایع و معادن بود که با پیگیری های انجام شده و سفر رییس ایمیدرو به کرمان قرار بر این شد آموزش های تخصصی برای مراکز آموزش استان را جهاددانشگاهی بر عهده بگیرد.

وی افزود: با توجه به مجری بودن جهاددانشگاهی در بحث آموزش های عمومی در طرح سرباز مهارت در سطح کشور، در استان کرمان نیز دوره های کسب و کار و مهارت های زندگی در ۳ مرکز آموزش شهید باهنر، نداجا سیرجان و شهید گنجویی برگزار شد.

رییس جهاددانشگاهی کرمان بیان کرد: در این راستا سال گذشته بیش ۱۷ هزار سرباز آموزش مهارتی دیدند و امسال نیز تا پایان بهمن ماه حدود ۱۷ هزار نفر تحت آموزش قرار گرفتند. در تفاهم نامه جدید نیز بحث های مهارتی و تخصصی را دنبال خواهیم کرد.

بازمانده با اشاره به کارخانه فرآوری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: این کارخانه به عنوان طرح جهاد بومی سازی در استان مطرح شده و یکی از مولفه هایش بحث آموزش تخصصی است که در بحث طرح سرباز مهارت و آموزش تخصصی کارکنان نظام وظیفه سربازان، این کارخانه بستری برای آموزش این افراد است.

وی افزود: امیدواریم برای بحث های تخصصی و مهارتی بتوانند و بحث های تئوری و عملی از ظرفیت کارخانه استفاده شود زیرا این کارخانه در راستای طرح های ایمیدرو در سطح کشور است که نه تنها در این استان بلکه در سایر استان ها نیز ایمیدرو مراکز صنعتی وجود دارد اما برای انجام طرح پایلوت قرار شد ابتدا در استان کرمان کار انجام شود و پس آ اتمام طرح بتوانیم آموزش های تخصصی را به صورت ویژه برای سربازان سایر استان ها داشته باشیم.

رییس جهاددانشگاهی کرمان در پایان تصریح کرد: امیدواریم با توجه به وجود رویکرد صنعتی و معدنی در استان کرمان جهاددانشگاهی با آموزش های متمرکز و تخصصی که به سربازان ارایه می دهد این عزیزان بتوانند مهارتی را در حوزه صنایع و معادن داشته باشند و جذب این مراکز صنعتی شوند و دغدغه اشتغال نداشته باشند و بلافاصله وارد بازار کسب و کار شوند.

6

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.