همزمان با هفته تسهیلگری در مراسمی که به منظور نقد و بررسی فیلم گیسلو برگزار شد، رییس جهاددانشگاهی استان کرمان از تسهیلگران کوشای کرمان با اهدای لوح، تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان: دکتر مهدی بازمانده، در حاشیه این مراسم که با همکاری استانداری کرمان، جهاددانشگاهی استان و تماشاخانه پارس کرمان برگزار شد، با اشاره به خدمات موثر دفاتر تسهیلگری و توسعه ی محلی در استان کرمان، گفت: خوشبختانه این دفاتر با شناسایی جامعه ی هدف توانسته است در زمینه های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و… خدمات بسیار موثری را ارایه دهد.

وی، ارایه مشاوره های فردی و گروهی در زمینه مسایل خانوادگی و آسیب های اجتماعی، توزیع بسته های حمایتی (بهداشتی، معیشتی، ورزشی، اموزشی و تحصیلی) توسط خیرین شناسایی شده برای افراد بی بضاعت محله، شناسایی افراد بازمانده از تحصیل و معرفی آنها به اداره آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان به منظور ثبت نام رایگان آنها را از جمله اقدامات این دفاتر برشمرد.

دکتر بازمانده گفت: برگزاری 8 دوره نمایشگاه تلنگر با محوریت کاهش آسیب مواد مخدر در بوستان پدر واقع در محله قلاع دختر و اردشیر، برگزاری مسابقه عکاسی با عنوان محله من به مناسبت روز جهانی منع کار کودک، برگزاری نمایشگاه کتاب و ارایه هفتصد جلد کتاب داستان، فیلم و نقاشی و CD، انیمیشن آموزشی به صورت رایگان به کودکان کار و خیابان در جهت کاهش آسیب های اجتماعی انجام شده است.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان همچنین در خصوص تعیین تکلیف املاک بلاتکلیف واقع در طرح ملی تفریحی، فرهنگی و گردشگری قلاع دختر و اردشیر تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان و شهرداری بیش از ۱۰۰۰ ملک از این طرح تعیین تکلیف شده و طبق ضوابط تدوین شده صاحبان آنها می توانند برای هرگونه ساخت و ساز، بهسازی و نوسازی ملک خود اقدام کنند.

وی به اقدامات در راستای احیا و باززنده سازی بازار قلعه محمود با هدف افزایش امنیت اجتماعی اشاره و تصریح کرد: در این راستا نصب درب برای ورودی بازار تاریخی قلعه محمود، استقرار نیروی امنیتی به صورت دایم، برق رسانی راسته بازار قلعه محمود انجام شده است.

دکتر بازمانده به انعقاد تفاهم نامه بین دفتر تسهیلگری و توسعه محلی پامنار، قلاع دختر و اردشیر با مرکز مشاوره معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمان، اشاره و تصریح کرد: در پی انعقاد این تفاهم نامه، همکاری و مشارکت به منظور ارتقاء سطح تاب آوری ساکنین محلات هدف در زمینه های مختلف اجتماعی و روان شناسی به صورت رایگان و استفاده از ظرفیت درمانگاه متروکه امام سجاد واقع در محله قلعه اردشیر برای اختصاص یک فضا از آن به این شعبه تحت عنوان شعبه آرامش در دستور کار قرار گرفت.

18

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.