با حضور رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان؛ آزمایشگاه تخصصی معدن در دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی سیرجان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر مسعود ایرانمنش رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان، در این مراسم گفت: الان در دانشگاه های استان در بعضی از رشته ها به خصوص رشته هایی که بازار کار آنها کم شده یا از بین رفته است شاهد ریزش دانشجو هستیم و حتی در بعضی موارد پذیرش دانشجو به صفر رسیده است این مسوولیت ما و شما را بیشتر می کند و نشان می دهد که در حوزه آموزشهای علمی کاربردی با جدیت بیشتر و کیفیت بالاتری، در حد آنچه که مورد انتظار است، باید حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه ها یکی از نقاط قوت مراکز علمی کاربردی محسوب می شوند، گفت: شعار ما این است که آموزش باید در محیط واقعی کار اتفاق بیفتد و دانشجویی باید دقیقا با آن محیطی که بعدا قرار است در آن کار کند از نزدیک آشنا شود و مهارتهای مورد نیاز را از نزدیک یاد بگیرد و بعد به محیط کار برود.

دکتر ایرانمنش به پیگیری تفاهمنامه با مراکز صنعتی و برقراری تعامل با آنها به صورت آموزش در قالب برون سپاری تاکید و تصریح کرد: اگر این اتفاق رخ دهد اتفاق بسیار مهمی محسوب می شود البته خود ما پیگیر هستیم که در سطوح بالا این کار را انجام دهیم.

وی افزود: خوشبختانه مدیران مجموعه های صنعتی در سیرجان روحیه تعامل دارند و خودشان در این بحث دغدغه مند هستند و شما اگر بتوانید به آنها این اطمینان را بدهید که می توانید نیروهای مورد نیازشان را تربیت کنید قطعا آنها پای کار می آیند و شما می توانید از امکانات آزمایشگاهی و … مجموعه آنها استفاده کنید.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان افزود: شما می توانید در یک همکاری دو طرفه در بحث نیازسنجی به صنایع موجود در سیرجان کمک کنید و آنها هم نیازهای خود را به شما منتقل کنند و در طراحی دوره ها از مشاوره آنها کمک بگیرید و در جهت شناسایی خبرگان آنها حتما وارد شوید که ذخیره ارزشمندی محسوب می شوند.

وی یادآور شد: ظرفیت دانشگاه جامع علمی کاربردی این است که از خبرگان هم به عنوان مدرس، هم به عنوان مشاور و هم کمیته های برنامه ریزی درسی استفاده کند.

دکتر ایرانمنش بر برگزاری دوره های آموزشی با کیفیت تاکید و تصریح کرد: مساله کیفیت آموزش خیلی مهم است و ما روی کیفیت آموزش، شرکت دانشجوها، برگزاری امتحانات و … حساس هستیم و نظارتهایی هم که انجام می شود در راستای ارتقای کیفیت آموزش است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در تدوین برنامه هفتم توسعه که الان در مجلس در دست اقدام است، یکی از کارهایی که دانشگاه پیگیری می کند بحث تایید صلاحیت صدور گواهینامه های شایستگی مشاغل، تدوین استاندارها و برگزاری آزمونها برای تایید صلاحیت حرفه ای، است که به احتمال زیاد این موارد به دانشگاه واگذار خواهد شد. که اگر این اتفاق بیفتد در ارتقای جایگاه دانشگاه هم موثر است.
7

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.