مراسم سخنرانی و روضه خوانی به مناسبت سالروز شهادت امام علی النقی (ع) با حضور جمعی از پرسنل در دفترمرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان در سالن کنفرانس شهید کاظمی آشتیانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری، ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت ستاره درخشان آسمان امامت و ولایت امام هادی (ع)، گفت: اهل بیت نمایندگان خداوند برای هدایت انسانها روی زمین هستند که امیدواریم با تمسک به آنها دنیا و آخرت خود را آباد سازیم.

وی همچنین با بیان اینکه در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر هستیم، گفت: ان شاء الله بتوانیم دین خودمان را نسبت به امام راحل (ره) و شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای مقاومت و در راس آنها حاج قاسم سلیمانی ادا کنیم.

وی  ادامه داد: امام هادی (ع ) در یک روایتی می فرمایند “شخصیت انسان در دنیا به ثروتهای آنهاست و در آخرت به کردار های نیک آنها می باشد.” بنابراین باید توجه کنیم اگر عمل نیک در این عالم انجام دهیم ذخیره می شود و با زیرآب زنی، غیبت، دروغ و حیله انسان را ه به جایی نمی برد.

حجه الاسلام و المسلمین عامری با بیان اینکه باید با اهل بیت محرم شویم، گفت: باید بتوانیم اهل بیت را الگوی خود در مسیر زندگی قرار دهیم تا دنیا و آخرت خود را به نیکویی بسازیم. و اگر از این راه منحرف شویم مشخص نیست که چه سرنوشتی را می پیماییم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در مسیر نورانی که اهل بیت برای ما ترسیم کرده اند حرکت و برای رضای خداوند متعال کار کنیم، عاقبت بخیر خواهیم شد.

وی تصریح کرد: باید به کلام امام هادی (ع) گوش کنیم و بر سر سفره ایشان بنشینیم و کسب فیض کنیم.

وی ادامه داد: امام هادی (ع) برای یکی از یارانش ویژگی های اهل بیت (ع) را بیان کرده اند ایشان در بیان یکی از این ویژگی ها می فرمایند، ما اقرار می کنیم به اینکه شما خاندان عصمت، هم امر به معروف کرده اید، هم نهی از منکر و همچنین در راه خدا انچنان که شایسته به حق هست جهاد کردید.

حجه الاسلام و المسلمین عامری به انواع جهاد پرداخت و افزود: جهاد زن شوهر داری است و کسانی هم که در برابر دشمن ایستادگی می کنند و می جنگند جهاد اصغر می کنند و اما بزرگترین جهاد، جهاد اکبر است و آن مبارزه انسان با نفس است.

وی در پایان دو وظیفه مهم اسلامی را امر به معروف و نهی منکر ذکر و تصریح کرد: عمل به معروف یعنی انجام آنچه شرعا دستور داده شده و ترک منکر، یعنی آنچه که شرعا نباید انجام دهیم همه ی مسلمانان هم باید خودشان اهل عمل باشند و هم امر به معروف و نهی از منکر کنند.

15

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.