به مناسبت چهل‌ و چهارمین فجر انقلاب اسلامی، ویژه‌برنامه “دوشنبه‌های قرآنی” مراکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان کرمان با موضوع جهاد تبیین و روایت‌گری انقلاب با حضور رئیس جهاددانشگاهی و سرپرست دانشگاه‌ جامع علمی کاربردی استان کرمان و جمعی از کارکنان این نهادها و دانشجویان استانی و کشوری در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی کرمان و همزمان به صورت وبینار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکترمهدی بازمانده رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان در این مراسم با اشاره به اهمیت برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن و اقداماتی که جهاددانشگاهی در حوزه اعتلای فرهنگ قرآنی انجام می‌دهد، گفت: طراحی و تولید محصولات فرهنگی با محوریت برنامه‌های رایانه‌ای مبتنی بر ارزش‌های ایرانی اسلامی از دیگر اقدامات این نهاد انقلابی است.

وی با اشاره به اقدامات جهاددانشگاهی در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان افزود: از طرح‌های شاخص جهاد دانشگاهی جهاد بومی‌سازی با تکیه بر پژوهش‌های داخلی و بهره‌گیری از نیروهای بومی جوان و متخصص است.

دکتر بازمانده مؤلفه‌های آموزش و مهارت‌افزایی، دانش فنی و بسترسازی مناسب برای به نتیجه رساندن فعالیت‌های پژوهشگران را از محورهای فعالیت‌های جهاددانشگاهی در طرح جهاد بومی سازی برشمرد و تصریح کرد: پژوهشگران ما جهادگونه برای پیشرفت استان کرمان و کشور تلاش می‌کنند.

همچنین مسعود ایرانمنش، سرپرست دانشگاه‌ جامع علمی کاربردی استان کرمان نیز در این مراسم گفت: معارف عمیق قرآن انسان‌ساز و به اندازه‌ای بزرگ است که گروهی ضعیف‌النفس تحمل این معارف و حتی ظاهر قرآن را ندارند و امیدواریم ما بتوانیم از معارف عمیق قرآن بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه اگر به قرآن به عنوان کتابی انسان‌ساز نگاه کنیم در همه عرصه‌ها برای ما دستوراتی دارد، افزود: همه ما در زندگی شخصی نیاز به کتاب راهنما داریم و بهترین کتاب راهنما قرآن است که باید خود را مکلف به تلاوت روزانه آن بدانیم تا اثرگذاری آن را در زندگی خود ببینیم زیرا زمانی که انسان با خداوند و قرآن ارتباط نداشته باشد، سیر قهقهرایی خود را طی می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن سنجری مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در تیپ ذوالفقار سپاه ثارالله کرمان با تسلیت سالروز وفات زینب کبری(سلام الله علیها) گفت: دشمن در شرایط سختی که در مسجد کوفه ایجاد کرد همه فضا را به نفع خود تغییر داده بود اما جهاد تبیین حضرت زینب(سلام الله علیها) مصداق بارز جهاد کبیر بود.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز ما با جنگ ترکیبی و شناختی مواجه هستیم، افزود: دشمن با تمام توان می‌خواهد ریشه انقلاب را بکند لذا وظیفه امروز ما نیز جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سنجری با بیان اینکه دشمن در جنگ شناختی به حدی فضا را در اختیار می‌گیرد که شناخت دوست و دشمن سخت می‌شود و نمونه تاریخی آن جنگ صفین است، به حوادث اخیر کشور اشاره کرد و گفت: سکوت بعضی خواص جامعه در این اتفاقات پروژه دشمن بود و دشمن خواص را در مارپیچ سکوت قرار داد. تمام این اتفاقات زمانی رخ داد که جمهوری اسلامی به قدرت تعیین کننده منطقه تبدیل شد و دشمنان و آمریکا با طرح‌های مختلف برای شکست انقلاب و ضعف ایران تلاش کردند.

وی اظهار کرد: آشوب‌های اخیر با پشتیبانی ۳۰ کشور انجام شده بود. این توهین‌ها و آشوب‌ها ساده نیست و بر روی آنها کار شده بود. تمام رسانه‌ها را به کار گرفتند تا جمهوری اسلامی را به نقطه پایان برسانند اما جمهوری اسلامی به قدرتی شکست ناپذیر تبدیل شده و غربیان و آمریکا به این قدرت ایران واقف هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در تیپ ذوالفقار با بیان اینکه دشمن با شهادت سردار سلیمانی می‌خواست مقاومت را از بین ببرد اما شهادت حاج قاسم این مقاومت را افزایش داد و شهید سلیمانی از سردار سلیمانی قدرتمندتر است، گفت: این عظمت جمهوری اسلامی ایران است.

بنابراین گزارش، برپایی نمایشگاه عکس شهدا و کتاب انقلاب و دهه فجر در جهاددانشگاهی استان کرمان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این ویژه‌برنامه بود.

7

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.