جلسه کمیته دانشگاهیان ستاد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، با حضور رییس جهاددانشگاهی استان، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان و اعضای این ستاد در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان برگزار و بر اجرای مصوبات تصویب شده در این جلسه تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر مهدی بازمانده گفت: شناخت سیره سیاسی و دینی امام خمینی (ره) از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و دانشگاهیان نیز باید در این راستا به خوبی ایفای نقش کنند. جهاددانشگاهی استان کرمان هم در این راستا خود را موظف می داند تا ان شاءالله بتواند با برنامه های متعدد به ویژه در سالگرد ارتحال ایشان رسالت خود را در این راستا به انجام رساند.

وی به اجرای برنامه ی نغمه جاوید توسط جهاددانشگاهی استان کرمان به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام ( ره) اشاره و در خصوص محورها و موضوعات این طرح گفت: سیاست و حکمرانی، اقتصاد، جامعه و مردم، دانشگاه مطلوب، مبانی اندیشه، زنان و خانواده، مسائل اخلاقی، عرفانی و فقهی از محورها و موضوعات این طرح می باشد.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان، به بازکاوی تطبیقی جایگاه زن در اندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) اشاره و تصریح کرد: برگزاری نشست ها و کارگاه های تخصصی در این زمینه از جمله برنامه هایی است که در ایام سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) توسط جهاددانشگاهی استان کرمان انجام می شود.

دکتر بازمانده همچنین به برگزاری مسابقه کتابخوانی سیره زندگی حضرت امام (ره) اشاره کرد و به بیان سایر برنامه های پیشنهادی سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) توسط جهاددانشگاهی استان کرمان و به ارایه گزارشی از عملکرد این نهاد پرداخت.

در این جلسه حسین انجم شعاع رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، ضمن تشکر از جهاددانشگاهی کرمان، بخاطر پیگیری و همکاری در برگزاری مراسم ملی و مذهبی، گفت: یکی از جاهایی که باید به خوبی تبیین سیره، تفکر، شخصیت و … امام خمینی (ره) صورت گیرد، دانشگاه است.

وی افزود: دانشگاه مرکز علمی است بنابراین بیان افکار و اندیشه های امام خمینی (ره) موضوعیت دارد و دانشگاهیان باید امام خمینی (ره) را به عنوان یک اندیشمند، متفکر، فیلسوف، عارف، سیاست مدار و … که این انقلاب را با همراهی مردم به نتیجه رساند به خوبی بشناسند.

گفتنی است در این جلسه سایر اعضای ستاد به بیان برنامه های پیشنهادی ویژه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) پرداختند و مصوباتی از قبیل، تجدید میثاق دانشگاهیان با امام خمینی (ره)و شهدا در تاریخ دهم خرداد ماه، اجرای برنامه هایی پیرامون حضرت امام (ره) و اندیشه های ایشان توسط همه ی دانشگاهها، هماهنگی نسبت به اعزام زائرین و دانشجویان به مرقد مطهر امام (ره)، وصیت نامه خوانی و قرائت وصیت نامه ایشان در دهه اول خرداد ماه، توسط دانشگاهها و … تصویب شد.

9

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.