نشستی با عنوان “ضرورت جهاد تبیین” توسط مرکز آموزش علمی کابردی جهاددانشگاهی سیرجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن عامری، رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان، با بیان این مطلب که تبیین شناسی انقلاب اسلامی نیاز مبرم جوانان است، گفت: چنانچه در این راستا کوتاهی کنیم جوانان ما تحت تاثیر توطئه های شوم دشمن قرار می گیرند و باید گفت زمانی برنامه ریزی های دشمن خنثی می شود که باورهای دینی به خوبی در جوانان و سایر آحاد جامعه شکل بگیرد مهمتر این که وقتی اعتقادات ضعیف باشد، کانون و بنیان خانواده سست می شود.

وی با اشاره به هدف امام حسین (ع) مبنی بر روشن شدن حق و باطل، گفت: اگر جامعه آنروز بصیرت وآگاهی داشتند و آلوده به دنیا، هوا، هوس و ریاست نبودند، هرگز سر از تن امام حسین (ع) جدا نمی کردند.

وی به پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: امام خمینی (ره) از سال 42 مبازرات خود را شروع کردند و فرمودند اصحاب و یاران من در گهواره ها هستند و در سال 57 با کمک جوانان، مردم و با توکل به خداوند متعال این پیروزی شکوهمند شکل گرفت.

حجه السلام و المسلین عامری ادامه داد: در این چهل سال نظام به محرومین و مستضعفین خدمت های بسیاری کرده است و دشمنان سعی دارند با تبلیغات گسترده و شوم، علیه اسلام، انقلاب و روحانیون، نظام و انقلاب را ناکارآمد جلوه دهند. البته در کنار این تبلیغات گسترده بیگانگان، اختلاس برخی از مسوولین باعث ناامیدی مردم شده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران چهل سال در حال خدمتگذاری است و علی رغم کارهای بزرگی که انجام داده است هنوز نتوانسته محرومیتهای 2500 ساله شاهنشاهی را سامان دهد.

وی اضافه کرد: شبکه های ماهواره ای زیادی علیه نظام، انقلاب، دین و قرآن فعالیت می کنند بنابراین باید در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله پیشرفتهای کسب شده در علم پزشکی، سلولهای بنیادی و … کوشا باشیم تا بتوانیم از این راه دشمنان را مایوس کنیم.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان یکی از وظایف اساتید دانشگاهی را بررسی آسیب های اجتماعی و بیان توصیه های دینی در بخشی از کلاس ذکر و تصریح کرد: وظیفه همه ی مسلمانان امر به معروف و نهی از منکر است بنابراین اساتید دانشگاهی هم باید در این زمینه فعال باشند.

وی ادامه داد: دانشگاه محل رشد و تعالی است و زمانی که جوانان را که قوه ی ادراک بالایی دارند، بتوانیم هدایت و رهبری کنیم و با قرآن، تفسیر و اخلاق قرآنی آشنا کنیم از هر شبه ای که در مسیر آنها قرار بگیرد، مصون می مانند ولی اگر تهی از معنویت، آگاهی و دانایی باشند در معر ض انحراف هستند.

حجه السلام و المسلین عامری در پایان خاطرنشان کرد: جهاد تبین یعنی تک تک آحاد جامعه نسبت به وطن، انقلاب و خون شهدا احساس مسوولیت کنند و همدیگر را متذکر شوندکه یک وظیفه مهم به نام جهاد تبیین داریم و باید برای آن برنامه ریزی کنیم.

11

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.