فرمانده سپاه ثارالله از رییس جهاددانشگاهی استان کرمان بخاطر همکاری این نهاد با سپاه در حوزه های مختلف پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و رسانه ای با اهدای هدیه تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، سردار”حسین معروفی”  در بازدید از جهاددانشگاهی ضمن تبریک چهل و یکمین سال تشکیل این نهاد و روز خبرنگار با بیان این مطلب که قطعا پایه بسیج سازندگی باید جهاددانشگاهی باشد، گفت: مقام معظم رهبری اصرار به اقتصاد مقاومتی دارند و تنها راه برون رفت از این اقتصاد بیمارگونه، اقتصاد مقاومتی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: امروز دعوای دنیا دعوای فکر و اندیشه است؛ نظام سلطه  و در مقابل آن ایران سلطه ستیز است و از نگاه دین، جبهه باطل و حق در مقابل هم قرار دارند.

وی افزود: ما مظلوم هستیم اما ضعیف نیستیم زیرا منطق ما، قرآن، عاشورا، انقلاب اسلامی و فکر بلند و هوشمند ملت ایران است و در منطقه، حوزه فکر و اندیشه است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: در سال های اخیر اسلام امریکایی از آستین آمریکا و صهیونیست تحت عنوان داعش بیرون شد و شهید سلیمانی این غده سرطانی را با منطق عاشورایی، پشتیبانی ملت و هدایت رهبری از جا کند که این غده سرطانی در حال در برگیری همه بشریت بود.

وی با بیان این مطلب که تفکر داعش، اسلام را در مقابل اسلام ناب محمدی وارونه جلوه داد، اظهار کرد: ام القرای اسلام حقیقی، ایران است نه عربستان.

معروفی با تاکید برآنکه بزرگ ترین شخصیت تقریبی و فرهنگی جهان اسلامی شهید سلیمانی است، در ادامه تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی با اندیشه بزرگش، نگاه جهان اسلام و اهل سنت را به اهل بیت، شیعه، انقلاب و ملت ایران عوض کرد که کار فرهنگی واقعی ایجاد تغییر نگاه است. امروزه بیشتر کارها تبلیغی و آیینی است نه فرهنگی؛ کار فرهنگی همان کاری است که امام خمینی(ره) انجام داد و اکنون دشمن در مقابل فکر امام قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اکنون تفکر ناب اسلام و انقلاب اسلامی غالب شده و این نگاه اعتقادی است نه سیاسی، اظهار کرد: اینکه مقام معظم رهبری روشن و امیدوار صحبت می کنند، سخنان ایشان با مبانی علمی و دقیق و حساب شده است و عقب نشینی ها را می بینیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در ادامه سخنانش به مراسم تحلیف رییس جمهور اشاره کرد و افزود: در مراسم تحلیف رییس جمهور، جبهه مقاومت خود را رساند و مشاهده می کنیم ایران، انقلاب اسلامی و نماینده آن شهید سلیمانی چه نقشی در منطقه داشت.

وی همچنین بیان کرد: در کشورمان نیز نگاه انقلابی و غیرانقلابی داریم(نمی گویم ضدانقلاب). هر جا نگاه انقلابی حاکم شد، موفق بودیم و هر جا نگاه غیرانقلابی آمد، شکست خوردیم.

معروفی با تاکید برآنکه انقلاب یعنی اینکه هر چه امامت خواست، انجام بدهی، سرت بالاست، عنوان کرد: ما کشوری هستیم که زمانی فشنگ ریز نداشتیم اما امروزه موشک نقطه زن داریم و همچنین دارای دانش فضایی هستیم و این قدرت بازدارندگی ملت ایران است و اراده کردیم و از کرمانشاه، دیرالزور را با سه کشور زدیم و این پیام به همه دنیای استکبار بود نه به داعش.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: این پیشرفت ها، آبروی ملت ایران است و با اندیشه انقلاب ناممکن ها، ممکن می شود و ما با منطق عاشورا پیش رفتیم و هنوز دنیا متحیر است.

وی بیان کرد: در ۱۰ سال گذشته فراوانی صحبت مقام معظم رهبری در انقلاب، انقلابی گری، انقلاب بودن، انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن است و الگو حاج قاسم سلیمانی است.

معروفی با بیان اینکه رای به سوریه رای به شهید حاج قاسم سلیمانی بود، اظهار کرد: در سوریه فکر و اندیشه پیروز شد..

وی در ادامه افزود: دنیا می داند ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم زیرا ناکارآمدترین سلاح در ساخت و نگهداری است و ما از نظر شرعی به آن نیاز نداریم. لذا دعوا روی فکر و اندیشه ملت ایران است. دشمن نمی تواند ببیند که جوانان ما صاحب فناوری هسته ای و فناوری موشکی و فضایی شده اند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به چهار دهه فعالیت جهاد دانشگاهی تاکید کرد: جهاددانشگاهی محل تولید فکر علمی است و باید این تولید فکر و قدرت را به مهارت و مهارت افزایی را به اشتغال تبدیل کنید.

وی با بیان این مطلب که قطعا پایه بسیج سازندگی باید جهاددانشگاهی باشد، گفت: مقام معظم رهبری اصرار به اقتصاد مقاومتی دارند و تنها راه برون رفت از این اقتصاد بیمارگونه، اقتصادمقاومتی است.

معروفی با ابراز تاسف از اینکه مفهوم اقتصاد مقاومتی را به درستی متوجه نشده ایم، بیان کرد: در اقتصاد مقاومتی قرار به تعطیلی منطقه آزاد و پتروشیمی نیست بلکه در کنار آن باید به بنگاه های زودبازده و اشتغال خانگی نیز توجه شود و جهاددانشگاهی در این زمینه می تواند به خوبی ایفای نقش کند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات سپاه ثارالله استان کرمان در راستای محرومیت زدایی اظهار کرد: سپاه ثارالله استان کرمان براساس رسالت خود به حوزه آبرسانی به مناطق فاقد آب شرب ورود پیدا کرده به طوری که با تمام توان در حال آبرسانی به ۷۴۰ روستا و مرکز استان هستیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: در هفته دفاع مقدس تنش آبی ۱۱۰ روستا را برطرف خواهیم کرد و در حال آوردن ۱۹۰ کیلومتر لوله برای آبرسانی به کرمان هستیم که تاکنون ۳۰ کیلومتر آن رسیده و برای ما مهم نیست که پرچم چه کسی بالا می رود و مهم رسیدن مردم به آب است.

وی اشتغال را اولویت دوم سپاه ثارالله استان کرمان دانست و بیان کرد: وضعیت حاشیه شهر کرمان شرم آور است. حاشیه بلوچستان سامان گرفته اما هنوز کرمان نه لذا اولویت سوم ما این مورد می باشد و همچنین مسکن مددجویان و محرومان اولویت بعدی سپاه ثارالله استان کرمان است.

معروفی خدمات اجتماعی، مسائل فرهنگی و اجتماعی را از دیگر اولویت های سپاه ثارالله استان کرمان برشمرد و افزود: متاسفانه در استان کرمان سیاسی کاری زیاد می شود و در این میان مردم هستند که ضرر می کنند. در این خطه توزیع عادلانه و صحیح منابع نداشتیم.

وی با بیان اینکه کنار زدن سهم خواهی ها یک کار عاقلانه است، اظهار کرد: نگاه به معیشت و اقتصاد را سیاسی کردیم و نگاه انقلابی و امام راحل را نیاوردیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در پایان با بیان اینکه رفاه مردم هدف ماست، تاکید کرد: ما حاضریم در این استان اربا اربا بشویم تا مشکل مردم حل شود حالا پرچم هرکسی می خواهد بالا برود، مهم نیست.

دکتر”مهدی بازمانده” رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به بخشی از عملکرد این نهاد اظهار کرد: بانک خون رویان جهاددانشگاهی یکی از پژوهشگاه های معتبر کشور است و با توجه به دستاوردهایی که تاکنون کسب کرده، باعث افتخار کشور است.

بازمانده به اجرای طرح ملی مشاغل خانگی با مشارکت وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و جهادانشگاهی اشاره کرد و افزود: سهمیه استان کرمان برای این طرح ۲۵۰۰ نفر بود که با همت حوزه آموزش و سایر حوزه ها با یک اقدام جهادی توانستیم ۴۰۱۰ نفر در طرح ملی مشاغل خانگی ثبت نام کنیم. آموزش های تخصصی این طرح آغاز و تاکنون به بیش از ۹۰۰ نفر آنها آموزش عمومی و تخصصی ارایه شده است.

وی اظهار کرد: جهاددانشگاهی در قالب طرح ملی سرباز مهارت، آموزش هایی به سربازان استان می دهد به طوری که ماهانه ۱۰۲۴ نفر را در دو مهارت های زندگی و مهارت های کسب و کار آموزش می دهیم.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان ادامه داد: با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های معدنی استان کرمان لذا مرکز خدمات تخصصی فرآوری منابع کم عیار معدنی در جهاددانشگاهی استان راه اندازی کرده ایم و به زودی آزمایشگاه مرکز خدمات تخصصی معدن و فرآوری تجهیز خواهد شد شایان ذکر است که توجه به صنایع پایین دستی را مورد توجه قرار داده ایم.

بازمانده اظهار کرد: در هفته گذشته مرکز خدمات تخصصی طراحی و تولید محصولات فرهنگی افتتاح شد که در این آئین از یک چادر و دو مقنعه که از تولیدات حوزه فرهنگی بود، رونمایی شد.

13

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.