جشن میلاد با سعادت منجی عالم بشریت امام زمان (عج) و نشست “شرح زیارت جامعه کبیره” با حضور جمعی از پرسنل جهاددانشگاهی استان کرمان، در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

به گزاش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری ، گفت: در آستانه ولادت دوازدهمین ستاره درخشان آسمان ولایت و امامت حضرت حجت (عج) هستیم که این روز فرخنده را به همه  پیروان، علاقمندان و دوستداران این حضرت تبریک و تهنیت عرض می کنم و از خداوند می خواهم که ما از جمله کسانی نباشیم که امام زمان خود را نشناخته و از دنیا برویم.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: کسی که در زمان حیات، امام زمان خود را نشناسد به او خطاب می شود اگر می خواهی با دین نصرانی و یهودی از دنیا بروی، بسم الله ولی چون امام زمانت را نشناختی نمی توانی با دین اسلام از دنیا بروی.

حجه الاسلام و المسلمین عامری به “شرح زیارت جامعه کبیره”، پرداخت و افزود: این زیارت بهترین دعا برای شناخت امامت و ولایت است در بخشی از آن آمده است؛  “مَهْبِطَ الْوَحْی”، یعنی  سلام بر شما اهل بیت که معدن وحی الهی هستید.( مَهْبِطَ یعنی فرودگاه).

وی  ادامه داد: وحی در قرآن با معانی مختلفی آمده است از جمله معانی وحی غریزه است. خداوند به زنبور عسل وحی کرد تا برای خویش لانه بسازد یعنی به صورت غریزی لانه سازی انجام دهد.

وی ادامه داد: وحی که برای انبیاء فرستاده می شود وحی مقدس است یعنی ارتباط آن پیغمبر با عالم ربوبی است که به طرق مختلف انجام می شود.

حجه الاسلام و المسلمین عامری ادامه داد: امام زمان (عج) مَهْبِط وحی هستند یعنی اگر اراده الهی تعلق گیرد وحی بر خود امام زمان (عج) نازل می شود اما نه وحی تشریعی که منافی با ختم شریعت باشد بلکه وحی، به عبارتی تکوینی. یعنی پیامبران از طریق وحی، تشریع شریعت می کنند و ائمه دین از طریق وحی تبیین شریعت می کنند.

وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم قلب مقدس و نورانی حضرت حجت  (عج) از همه ی ما راضی  و خشنود باشد، گفت: اگر در زندگی امام زمان (عج) را بشناسیم و به ایشان اقتدا کنیم دیگر دروغ نمی گوییم، تهمت نمی زنیم، حجاب خود را رعایت می کنیم و… . امیدواریم همه ی ما از دوستداران واقعی ایشان باشیم.

گفتنی است: این مراسم با مولودی خوانی مداح اهل بیت آقای نصیری خاتمه یافت.

5

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.