همزمان با سالروز تاسیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، جلسه معارفه مدیر انتشارات جهاد دانشگاهی استان کرمان با حضور رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان، معاونین و کارکنان جهاد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر مهدی بازمانده رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان در این جلسه ضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان کرمان، انتظارات بالایی از انتشارات جهاد دانشگاهی وجود دارد و انتشارات باید در حوزه چاپ و نشر کتب علمی به ویژه موضوعاتی در ارتباط با ظرفیت‌های استان پیشرو باشد.

وی با تاکید بر اینکه انتشارات جهاددانشگاهی کرمان باید به سمت ایجاد یک برند خاص حرکت کند؛ بیان کرد: چاپ کتب تخصصی در اولویت است و پرداختن به موضوعات علمی و موضوعاتی که در ارتباط با ظرفیت‌های استان است، از جمله در زمینه‌ی صنایع و معادن باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رییس جهاد دانشگاهی استان تسریع در بحث داوری، اخذ مجوز و چاپ کتاب را از مهمترین شاخصه‌های انتشارات جهاد دانشگاهی عنوان کرد و گفت: استفاده از داوران برجسته یکی از مولفه‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. و باید در این زمینه با افزایش ارتباطات با دانشگاه‌های دیگر یک تیم قوی تشکیل داد.

دکتر بازمانده برگزاری مسابقات کتابخوانی، میزگردها و نشست‌های هم‌اندیشی و نقد کتاب و همچنین تقویت ارتباطات با ادارات مرتبط و سازمان‌های مختلف را سبب هم‌افزایی ویژه در بحث سازمان انتشارات دانست.

وی همچنین بر ارتباط و تعامل حوزه‌های مختلف جهاد دانشگاهی به ویژه حوزه آموزش با حوزه فرهنگی و انتشارات جهاددانشگاهی تاکید کرد؛ و گفت: برای چاپ مقالات و کتب کارکنان جهاد دانشگاهی استان کرمان امکاناتی فراهم شده است.

 نجمه موسی‌پور معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه انتشارات ما بیشترین ارتباط را با اساتید دانشگاه‌ها برقرار کرده است؛ گفت: تولید محتوای علمی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تولید محصولات فرهنگی را با جدیت دنبال می‌کنیم و از این به بعد کتب نشر جهاد دانشگاهی با برند شانزده شناخته خواهد شد.

در این جلسه مریم بی‌جامی طی حکمی به عنوان مدیر انتشارات جهاد دانشگاهی استان کرمان معرفی شد.

15

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.