معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کرمان گفت: جهاددانشگاهی کرمان بر بحث مهارت پروری در حوزه فرهنگی و هنری که به اشتغال ختم شود، تأکید دارد.


به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، طراحان مد و لباس کرمان از مرکز تخصصی طراحی و تولید محصولات فرهنگی جهاددانشگاهی کرمان بازدید کردند.

نجمه موسی‌پور، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کرمان در این بازید با بیان اینکه در آموزش‌های خود باید به سمت مهارت پروری برای تولید شغل حرکت کنیم، بیان کرد: جهاددانشگاهی استان کرمان بر افزایش مهارت‌ها تأکید دارد.

وی با اشاره به اینکه هنر باعث می‌شود ذهن انسان پرورش پیدا کند، تصریح کرد: هنر محدود نمی‌شود و به همین دلیل هنرمندان بسیاری هستند که جدا از رشته تحصیلی به خلق آثار هنری در زمینه‌های مختلف می‌پردازند و حتی در این زمینه به درآمد هم رسیده‌اند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کرمان بیان کرد: جهاددانشگاهی کرمان در زمینه برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی و مهارت پروری توانایی و ظرفیت لازم را دارد که در این راستا باید ابتدا نیازسنجی صورت بگیرد تا با توجه به نیاز جامعه به ویژه نیازهای دانشجویان و جوانان دوره‌های جامعی را برگزار کند که به مهارت پروری و در نهایت به تولید شغل کمک کند.

فاطمه قربانی از طراحان مد و لباس و مدرس دانشگاه نیز در این بازدید بر توجه به مهارت‌پروری از دوران مدرسه تاکید کرد و گفت: در نظر گرفتن علاقه دانش‌آموزان در این زمینه بسیار مهم است.

وی ادامه داد: مدرسان نیز باید از آموزش‌های جدید برخوردار شوند تا بتوانند مطالبی ارائه دهند که جدید و نو باشد و به پرورش خلاقیت افراد کمک کنند.

قربانی طراحی لباس و مد را یک زمینه هیجان انگیز و به طور مداوم در حال تکامل دانست و گفت: طراحی مد لباس تحت تأثیر نگرش‌های فرهنگی و اجتماعی متعدد قرار دارد و به اندازه همین تفاوت‌ها دارای تنوع بالایی است. با توجه به لزوم ارتقای سطح کیفی و کمی طراحی و تولید لباس در کشور، تربیت نیروی انسانی کارشناس و کارآمد مورد نیاز کارخانجات و واحد های تولیدی پوشاک امری بسیار ضروری است.

این مدرس دانشگاه هدف از رشته طراحی مد و لباس را تربیت افرادی دانست که با در نظر گرفتن نیازهای طراحی و بهره‌گیری از ماشین آلات موجود بتوانند نیازهای طراحی لباس، طراحی الگو ، برش و دوخت را در تولید برطرف سازند.

وی با اشاره به اینکه برپایی رویدادها و نمایشگاه‌های مربوط به مد و لباس برای افزایش اثرگذاری و اثرپذیری و همچنین رشد اقتصادی در سطح جامعه اهمیت بسیاری دارد، تصریح کرد: مردم نسبت به پوشش و حجاب، دغدغه‌هایی دارند و خواهان برپایی نمایشگاه‌های لباس اسلامی ایرانی توسط افراد شاخص در حیطه طراحی لباس هستند.

قربانی تصریح کرد: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی باعث رونق تولیدات است. همچنین تولیدی‌ها و برندهایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند و ویژه عفاف و حجاب هستند تقویت می‌شوند.

وی تاکید کرد: برپایی نمایشگاه‌های مد و لباس محل مناسبی برای حمایت از تولید داخل و فارغ‌التحصیلان فعال در این رشته است و با توجه به اینکه دانشگاه‌های کرمان جز اولین دارندگان رشته‌ طراحی دوخت و لباس در کشور هستند و هر ساله فارغ‌التحصیلان بسیاری از این رشته وارد بازار کار می‌شوند.

وی گفت: ضرورت دارد مسئولان با حمایت‌های خود باعث شوند تلاش‌های این عزیزان در معرض دید علاقه‌مندان قرار بگیرد و شاهد فعالیت مستمر در برپایی نمایشگاه‌های ایرانی و اسلامی با طراحی لباس‌هایی زیبا با ایده و کانسپت‌هایی از معماری، فرهنگ و هنر این شهر تاریخی باشیم.

18

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.