به مناسبت 12 مرداد ماه سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نشست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با حضور سرپرست معاونت مالی و پشتیبانی جهاد دانشگاهی کرمان، مدیر کل جمعیت هلال احمر استان کرمان، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کرمان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و معاون مالی و پشتیبانی جهاد دانشگاهی کرمان و جمعی از مسئولان استان انجام شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم با گرامیداشت ایام دهه امامت و ولایت و همچنین سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، به بیان نقش موثر و جایگاه شورای هماهنگی تبلیغات پرداخت.

وی در بحث شکل‌گیری این نهاد بیان داشت: در واقع عصاره‌ی نگاه تبینی ادارات و نهادهای مختلف در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی وجود دارد. بنابراین شورا تبدیل شده است به نهادی بسیار موثر که در مراسم ملی و دینی، همه‌ی توان نهادهای مختلف یک منطقه را در کنار هم جمع می‌کند تا با وحدت، همدلی و همراهی اتفاقات بزرگی رقم بخورد و نمونه آن برگزاری راهپیمایی‌های 22 بهمن و روز قدس است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را متولی هماهنگی و همدلی بین نهادها و ادارات مختلف عنوان کرد و گفت: جایگاه شورای هماهنگی یک جایگاه بی‌نظیر است.

امام جمعه کرمان در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به شرایط کرونایی موجود کشور و استان، بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد؛ و گفت: خیلی از جلسات نباید تشکیل شود و جلسات ضروری هم باید با تعداد و حجم کم برگزار شود.

وی بهترین راه مبارزه با کرونا را رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دانست و تصریح کرد: مراسمات بزرگی مثل 22 بهمن و روز قدس که بعد جهانی داشتند برای سلامتی مردم به صورت موقت، متوقف شد و یا جایگزینی برای آن‌ها در نظر گرفته شد.

وی همکاری مجموعه‌ها و جریانات مذهبی را با ستاد مبارزه با کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌ها بسیار خوب توصیف کرد و گفت: توجه به دستورالعمل‌ها در استان کرمان باید جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد تا شرایط بهتر شود.

حسین انجم‌شعاع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس شورا گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سال 1359 به دستور امام خمینی(ره) برای ایجاد هماهنگی در امر برگزاری مراسم دینی و ملی و به ویژه مراسمات انقلابی به وجود آمد تا نابسامانی‌ها را در این زمینه از بین ببرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در یک سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی که در جامعه وجود داشت امکان برگزاری مراسمات مختلف مانند گذشته و با حضوری حداکثری مردم امکان پذیر نبود؛ بیان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با شعار تعطیل ناپذیری مراسم، مراسم مختلفی را با رعایت شیوه‌نامه‌های موجود برگزار کرد و در این ارتباط مورد تقدیر دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت.

گفتنی است، ادای احترام و تقدیم گل به شهدای گمنام از دیگر برنامه‌های اجرا شده در پایان مراسم بود.

 

14

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.