جانشین فرمانده بسیج اساتید استان کرمان با بیان اینکه دانشجویان در شجاعت و شهامت به سردار قاسم سلیمانی اقتدا کنند، گفت: مکتب این سردار دلیر ماندگار و همیشگی است.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر عیسی مرادی در وبینار خودباوری و رشد در مکتب حاج قاسم، گفت: از تواضع و فروتنی حاج قاسم زیاد شنیده شده است ایشان کسی بود که در میان ما زندگی کردند ولی ما خصوصیت اخلاقی ایشان را به خوبی نمی شناختیم.

جانیشن فرمانده بسیج اساتید استان کرمان و عضو انجمن ادبی دفاع مقدس با اشاره به بعد فضایل و رذایل در انسان، گفت: انسان می تواند فضایل را پرورش دهد و در مسیر روشن الهی قرار بگیرد و برعکس به رذایل بپردازد و در خط شیطان قرار بگیرد.

وی یادآور شد: آنچه همیشه جبهه حق را تهدید می کند خودبزرگ بینی و  تکبر است و پرهیز از کبر و غرور از خصوصیات بازر شهید سلیمانی بود که باعث شد از ایشان به عنوان سردار دلها یاد شود.

مرادی ادامه داد: حاج قاسم هیچ زمان از خودشان سخن نمی گفتند و همیشه از شهدا و همرزمانشان صحبت می کردند. هیچگاه نمی گفتند من، همیشه می گفتند تیپ، گردان و لشکر. این نشان می دهد که حاج قاسم در تواضع و فروتنی آنقدر رشد کرده بودند که می توان گفت، مکتب حاج قاسم با شخصیبت والای ایشان شکل گرفته است.

وی همچنین به اهمیت دادن به “زمان” توسط حاج قاسم، اشاره و تصریح کرد: ایشان بطور میانگین ۱۸ ساعت در روز را فعالیت داشتند و به گفته ی کسانی که در ارتباط مستقیم با وی بودند جلسات خود را قبل از طلوع خورشید برگزار می کردند.

جانیشن فرمانده بسیج اساتید استان کرمان با بیان اینکه مکتب حاج قاسم برای همه ی حق گویان و حقیقت جویان است، به شجاعت حاج قاسم اشاره و تصریح کرد: از جمله خصوصیات بارز ایشان شجاعت را می توانیم نام ببریم و همانطور که گفته شده است شیعه ی حضرت علی (ع) نباید از هیچ چیز بهراسد و می توان گفت، حاج قاسم شیعه ی راستین حضرت علی (ع) بودند.

مرادی  همچنین یادآور شد: سید حسن نصرالله نیز در قلب صهیونیست لرزه بر قلب دشمن می اندازد و این چیزی نیست جزی خدا ترسی و شجاعت.

در این وبینارحجه الاسلام و المسلیمن حسن عامری، رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان ضمن گرامی داشت ۱۶ آذر و شهدای دانشجو، گفت: در زمان شاه آمار بی سوادی، نقاط محروم در روستاها و شهرها و… به وضوح قابل مشاهده بود و اکنون به برکت انقلاب اسلامی و نیروی مردمی خیلی کار انجام شده است و اگرچه تا رسیدن به همه ی آرمانها فاصله داریم اما خوشبختانه کارهای بزرگ و خوبی هم انجام شده و تحسین برانگیز است.

وی به چهار ویژگی حضرت علی (ع) که در نهج البلاغه آمده است، اشاره و تصریح کرد: گوشزد کردن خطرات اجتماعی، فرصت ندادن به دشمن، قاطعیت در مبارزه و نهراسیدن در میدان جنگ از ویژگی های بارز حضرت علی (ع) است.

عامری همچنین قشر دانشجو را به مطالعه کتاب، جریان شناسی تاریخ ایران، بررسی زندگای نامه علما،  تشویق و تصریح کرد: در زمان شاه به قدری روی دانشجویان ما کار کرده بودند که می گفتند “ما نمی توانیم” اما الان شعار “ما می توانیم” ساری و جاری است.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان با بیان اینکه امام خمینی (ره) خودباوری را در قشر دانشجو تقویت کردند، گفت:  همانطور که می بینیم پیشرفتها، اختراعات و اقتداری که دیده می شود مدیون همین خودباوری است.

گفتنی است، وبینار خودباوری و رشد در مکتب حاج قاسم در سالن شهید کاظمی آشتیانی جهاددانشگاهی استان کرمان به مناسب ۱۶ آذر، روز دانشجو برگزار شد.

انتهای پیام

12

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.