با حضور رییس جهاددانشگاهی استان کرمان، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان، جمعی از سازمان‌های مردم نهاد و معاونان فرمانداران شهرستان‌ها، دبیرخانه نهضت ملی مشارکتهای اجتماعی در جهاددانشگاهی استان کرمان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، در این مراسم دکتر مهدی بازمانده رییس جهاددانشگاهی استان کرمان، ضمن عرض تسلیت شهادت رییس جمهور مغتنم کشور و هیات همراه ایشان، گفت: ایشان دستاوردهای مهم و بزرگی را برای کشور عزیزمان ایران اسلامی در عرصه ملی و بین المللی داشتند.

دکتر بازمانده به اهمیت و نقش سمن ها در کاهش فقر و آسیب های اجتماعی و تاکید مقام معظم رهبری بر این نقش سمن‌ها، اشاره و تصریح کرد: موسسات متعددی در این زمینه در سطح استان، ملی و بین المللی فعالیت می کنند.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان، با اشاره به صحبت مقام معظم رهبری که فرمودند “کلید حل مشکلات اقتصادی تولید است و کلید جهش تولید مشارکت مردم است”، گفت: رهبر فرزانه و حکیم انقلاب همچنین بر حل مشکلات و آسیب های اجتماعی از طریق راه‌های علمی تاکید دارند.

وی همچنین به اهمیت و جایگاه ویژه سازمان‌های مردم نهاد در جهت کاهش فقر و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد.

دکتر بازمانده در ادامه طرح‌های در حال اجرا در حوزه اجتماعی، از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توان افزایی سازمان های مردم نهاد، رویداد نوآوری اجتماعی “راه نو”، برگزاری رویداد ملی به توان مردم نهادها و طرح ملی نهضت مشارکت‌های اجتماعی با مشارکت اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری را برشمرد.

وی گفت: نهضت ملی مشارکتهای اجتماعی به عنوان پویشی تحول محور و حرکتی اجتماعی و مردمی است که شناسایی و بسیج داوطلبان اجتماعی، بهره‌گیری از ظرفیت ایشان در احصاء نظام مسائل اجتماعی کشور، تقویت تعاملات اجتماعی و گسترش زمینه های مشارکت مردمی از جمله اهداف آن می باشد.

ایوب فلاحی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان در این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید دکتر رییسی، گفت: به برکت دولت آقای رییسی، شهید جمهور و هیات دولت الحمدلله اقدامات بسیار خوبی را در همه ی زمینه های داخلی و خارجی داشته‌ایم.

وی ضمن اشاره به خصوصیات شهید رییسی، گفت: نگاه ایشان در جایگاه های مختلفی که داشتند مردمی بوده است و ضمن در نظر گرفتن رضایت خداوند، در جهت رضایت مردم کار می کردند و این مطلب را اولویت اول دولت و مجموعه کاری خود قرار داده بودند.

فلاحی با اشاره به این مطلب که مقام معظم رهبری جهش را در مشارکت مردم می بینند، گفت: باید بیش از پیش از ظرفیت های مردمی در این زمینه استفاده کنیم.

وی، گفت: در بحث آسیب ها، پیشگیری در اولویت قرار دارد که باید اقدامات شاخص را انجام دهیم و بعد از آن هم باید درمان را پیگیری کنیم.

فلاحی در ادامه تصریح کرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی باید در زمینه پیشگیری سرمایه گذاری کنیم چرا که اگر از آن غفلت کنیم باید بیشتر از آن را در بحث درمان هزینه کنیم.

وی یکی از مشکلات اجتماعی را اعتیاد ذکر و خاطرنشان کرد: چنانچه فردی به اعتیاد مبتلا شد باید برای درمان آن اقدام کنیم و مهم‌تر، حمایت فرد پس از ترک اعتیاد، برای بازگشت به اجتماع، خانواده و شغل آن است.

در این مراسم حاضرین در جلسه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در حوزه اجتماعی پرداختند و دبیرخانه این طرح در جهاددانشگاهی استان کرمان افتتاح شد.

4

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

3 × 5 =