به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان کرمان، مرکز تخصصی طراحی و تولید محصولات فرهنگی، هنری و مذهبی این نهاد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر مهدی بازمانده در آئین افتتاح مرکز تخصصی تولیدات فرهنگی – هنری جهاددانشگاهی استان کرمان با حضور دکتر زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان و در ارتباط ویدئوکنفراسی با دکتر تقوی مدیرکل راهبری فرهنگی جهاددانشگاهی کشور با تبیین اقدامات موثر دکتر زاهدی در استان کرمان و کشور گفت: در چند هفته اخیر شاهد وقوع سیل در برخی از نقاط استان کرمان بودیم که دکتر زاهدی با حضور در مناطق سیل زده با جدیت پیگیر رفع مشکلات سیل زدگان شدند.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح مرکز تخصصی طراحی و تولید محصولات فرهنگی، هنری و مذهبی جهاددانشگاهی استان کرمان، طراحی و تولید پوشاک با حجاب اسلامی و آموزش های تخصصی مشاغل خانگی را از اهداف راه اندازی این مرکز برشمرد.

دکتر بازمانده عنوان کرد: امروز از چادر و دو مقنعه رونمایی شد که طراحی و تولید آن حاصل تلاش های حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی استان کرمان است و امیدواریم محصولات دیگر پوشاکی را با تنوع طراحی و متناسب با فرهنگ مذهبی و اسلامی در سطح کشور عرضه کنیم.

وی با بیان اینکه در بین مشاغل خانگی، آموزش هنر پته دوزی با استقبال زیادی روبه رو شد، عنوان کرد: سهمیه استان کرمان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ۲۵۰۰ نفر بود که ۴۰۱۰ نفر متقاضی ثبت نام داشتیم و بیشترین ثبت نام شدگان مربوط به خیاطی لباس بود که حدود ۹۰۰ نفر برای این رشته هنری نام نویسی کردند.

رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان مشاغل خانگی را در سه فاز تعریف کرد و افزود: مرحله مطالعاتی و هماهنگی به اتمام رسیده و اکنون در حال ارائه آموزش های عمومی و تخصصی هستیم و مرحله آخر این طرح اتصال به بازار فروش می باشد که جهاددانشگاهی حمایت هایی در سطح استان و کشور از تولیدکنندگان محصولات خانگی خواهد داشت.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان با اشاره به اقدامات حوزه پژوهشی این نهاد تصریح کرد: به زودی طرح پایلوت کارخانه فرآوری آهن از منابع کم عیار معدنی در محدوده فولاد بوتیا ایجاد خواهیم کرد و این یک طرح بزرگ خواهد بود.

وی ادامه داد: از منابع کم عیار معدنی محصول و کنسانتره ای تولید خواهیم کرد که خوراک کارخانجات گندله سازی خواهد بود. همچنین بهینه سازی خط تولید فرآوری باریت را در شهرستان رفسنجان در دستور کار داریم.

نجمه موسی پور معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کرمان نیز در این مراسم، هنر را ابزاری برای ارتقاء فرهنگ جامعه دانست و گفت: هنر ایرانی و اسلامی زیبایی‌های ذات خداوند را به تصویر می کشد و ما امیدواریم در این مرکز، با طراحی و تولید پوشاک و محصولات فرهنگی هنری بتوانیم مبلّغ هنر و فرهنگ ایران اسلامی باشیم.

12

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.