به بهانه ۱۷ مرداد روز خبرنگار همه ساله دورهمی دوستانه ای در منزل پدر تنها شهید قلم جنوب کرمان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، وقتی به این روز نزدیک می شویم اولین دیدار و دورهمی که به  ذهنمان خطور می کند، تماس با خانواده شهید اسماعیل عمرانی خبرنگار شهید خبرگزاری ایسنا و برنامه ریزی برای یک تجدید خاطره ای از جنس قلم آنهم  با جوهر مطالبه گری و پرسش‌گری و در بین مردم بودن و نه بر مردم بودن است.

با اولین زنگ تلفن خواهر شهید پاسخ داد و با گرمی از حضورمان در جمع خانواده استقبال کرد.روز 17 مرداد طبق برنامه ریزی قبلی به اتفاق مدیر جهاددانشگاهی جنوب کرمان، مدیر خانه مطبوعات و رسانه های جنوب کرمان، پرسنل جهاد دانشگاهی و تعدادی از خبرنگاران به سمت ماوای ابدی خبرنگار شهید اسماعیل عمرانی که در 25 کیلومتری جیرفت در شهر عنبرآباد واقع شده است حرکت کردیم.

با رسیدن به جایی که قلب اهالی قلم و خبر خاموش شده اما روح بلندش نظاره گرمان است با قرائت فاتحه با آرمان های شهدا بخصوص شهید سنگر مطالبه گری تجدید میثاق کردیم.

و دیدار با خانواده شهید در شهر جیرفت مقصد بعدیمان بود که تعدادی به جمع مان افزوده شد و کوچه ای که خانه پدری شهید در آن واقع شده است محل  قرارمان بود.

به هر حال اعضای این دورهمی از جمله امام جمعه و فرماندار  جیرفت، مدیر جهاددانشگاهی جنوب استان کرمان، رئیس بنیاد شهید جیرفت، مدیر امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، مدیر خانه مطبوعات جنوب کرمان و جمعی از پرسنل جهاددانشگاهی و خبرنگاران بودند که در جمع خانواده شهید حضور پیدا کردند.

شهید عمرانی خبرنگار با بصیرتی بود

حجت الاسلام و المسلمین “میثم تارم” امام جمعه جیرفت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه خبر و اطلاع رسانی گفت: شهید عمرانی خبرنگار با بصیرت و پرتوانی بود که آثار و برکات قلمش سال های سال در قلب تاریخ ماندگار خواهند شد.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید محمودصارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزارشریف افزود:نامگذاری روز شهادت این شهید به عنوان روز خبرنگار حامل پیام های اخلاقی و ایثارگرانه برای جامعه رسانه است.

امام جمعه جیرفت پیروی از خط و مشی شهدا را کمترین ادای دین به خون شهدا دانست و اظهار کرد :باید با تاسی از سیره شهدا بخصوص شهدای قلم درمسیر احقاق حق مظلومان گام برداریم که نوعی گرامیداشت یاد شهدا است.

وی  از وجود خانواده های  معظم شهدا  در جامعه به عنوان چراغ   هدایت  تعبیر کرد و گفت :خبرنگاران باید این چراغ را روشن نگه دارند.

شهید عمرانی از محرومیت تا معروفیت بر اوج آسمان

“ابوذر عطاپور وزیری” فرماندار جیرفت از مشی اطلاع رسانی شهید عمرانی به نیکی یاد کرد و گفت:یک جوان آنهم از منطقه ای محروم با جدیت، تعهد و پشتکار توانست فریاد رسای محرومیت باشد که مزد زحماتش را با آسمانی شدن  گرفت و این الگویی برای کسانی است که در حوزه خبر و اطلاع رسانی فعالیت دارند.

کلینیک جهاددانشگاهی مزین به نام مبارک شهید خواهد شد

“بهزاد جعفری” مدیر جهاددانشگاهی جنوب استان کرمان نیز در دیدار با خانواده تنها شهید عرصه اطلاع رسانی در جنوب کرمان گفت:هر چه از شهید شنیدم مصداق بارزی از صداقت و سرعت در مخابره اخبار بود که جهاددانشگاهی و خبرگزاری ایسنا به وجود این شهید عزیز افتخار می کنند.

وی صبر و بردباری خانواده شهید را در غم از دست دادن فرزندشان نعمت الهی عنوان کرد و افزود:شهدا بر اعمال و رفتار ما ناظر و گواه هستند و خودشان مسیر سعادت و موفقیت را نشان می دهند.

جعفری از نامگذاری کلینیک پزشکی جیرفت در صورت راه اندازی بنام شهید عمرانی خبرداد و گفت:امیدواریم این مهم محقق شود تا اینکه به نام شهید مزین گردد که حتما برکاتی به همراه خواهد داشت زیرا هدف از راه اندازی کلینیک خدمت به جامعه محرمان است که مورد علاقه شهید بودند.

مظلومیت شهید قلم در جنوب کرمان

“محمود مجاز” مدیر خانه مطبوعات جنوب کرمان نیز با یادآوری خدمات خبری شهید عمرانی در جنوب کرمان و سطح کشور گفت:علی رغم همه خدمات ارزنده ای که از برکت اخبار شهید در سطح کشور و جنوب کرمان به یادگارمانده است اما شهید قلم همچنان مظلوم است.

خوشحالیم که همه ساله می آیید

مادر و پدر شهید عمرانی ضمن ابراز خرسندی از اینکه دوستان، همکاران و جمعی از مسولان همه ساله در چنین روزی به دیدارشان می آیند گفتند:همه دوستان و همکاران شهید فرزندان ما هستند و به حضور معنوی همه نیاز داریم.

مادر شهید با گله مندی از عدم دعوت از آنها در آیین بهره برداری از بوستان قلم و خبرنگار در جیرفت طی روزهای اخیر گفت: ما توقع داشتیم که در این مراسم دعوت بشویم یا اینکه حداقل اگر اطلاع داده بودند خودمان شرکت می کردیم.

با اهدای لوح سپاس  و هدایایی از طرف جهاددانشگاهی جنوب کرمان، خانه مطبوعات جنوب کرمان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان از خانواده معظم شهید عمرانی خبرنگار خبرگزاری ایسنا که پانزدهم آذرماه 1385 در مسیر اعزام به ماموریت پوشش خبری مانور نیروی دریایی عاشقان ولایت بر اثر سقوط هواپیمای c-130 به درجه رفیع شهادت نائل گردید، تجلیل بعمل آمد.

16

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.