دومین جلسه تفسیر سوره ی مبارک حجرات در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان با قرائت آیه دوم سوره حجرات گفت: در معنی این آیه آمده است: اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد صدايتان را بلندتر از صداى پيامبر نكنيد و همچنان كه بعضى از شما با بعضى ديگر بلند سخن مى‏ گوييد با پیامبر گرامی اسلام با صداى بلند سخن نگوييد مبادا بی آنکه بدانيد كرده ‏هايتان تباه شود.

وی ادامه داد: در این آیه بر آموزش ادب به دیگران و بزرگتران تاکید دارد و اینکه رهبر امت اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است که باید مراعات نماییم و بلند تر از ایشان صحبت نکنیم.

حجه الاسلام و المسلمین عامری ادامه داد: کسانی که نزد پیامبر از روی ادب صدایشان را پایین می آورند آنها کسانی هستند که خداوند دلهای آنان را برای پذیرش تقوی آماه کرده است.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان ادامه داد: سخن باید رسا، شفاف، نرم و بزرگوارانه باشد درگفتار هیچ گونه لغو و باطلی نباشد و همراه با کردار باشد.

وی ادامه داد: قصد عمل بهتر از خود عمل است اعمال ما گاهی بخاطر نیت نادرست، غرور و یا به واسطه برخی از اعمال دیگر نابود می شود.

وی همچنین به اهمیت احترام به پدر و مادر اشاره و تصریح کرد: در اسلام والدین از قداست خاصی برخوردارند و دعای پدر و مادر در حق فرزند مستجاب می شود و نگاه کردن به چهره پدر و مادر عبادت است و تاکید شده است صدای خود را بالاتر از صدای آنها نبریم.

حجه الاسلام و المسلمین عامری اضافه کرد: پیامبر خطاب به امت خود فرمودند من از میان شما می روم ولی دو چیز گرانبها در میان شما می گذارم اگر به آن دو تمسک کنید هرگز گمراه نمی شوید یکی قرآن و دیگری اهل بیت است. بنابراین باید به قرآن و اهل بیت تمسک جوییم تا گمراه نشویم.

13

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.