رییس جهاددانشگاهی استان کرمان، ضمن تشکر از پیگیری های دکتر مسلمی نایئنی در راستای اجرای تفاهم نامه مربوط به گیاهان دارویی، گفت: با عنایت به سفر دکتر مسلمی نایئنی و هیئت رئیسه جهاددانشگاهی و تاکید ایشان مبنی بر توسعه گیاهان دارویی و تفاهم نامه فی مابین جهاددانشگاهی و استانداری کرمان، همکاری بین جهاددانشگاهی و جهاد نصر در تولید داروهای گیاهی آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکترمهدی بازمانده در این رابطه اظهار کرد: پژوهشکده گیاهان داروئی جهاد دانشگاهی و جهاد نصر در زمینه های آموزش، کشت و پژوهش در کارخانه فرآوری گیاهان داروئی شهرستان رابر همکاری خواهند داشت.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به پروژه کارخانه تولید، فرآوری و بسته بندی گیاهان داروئی در شهرستان رابر بیان کرد: در کشور ما به جهت شرایط آب وهوایی و اقلیم نسبتا گرم وخشک مواد دارویی موثرتری برداشت می شود و یکی از سیاست های جهاد کشاورزی استان کرمان توسعه گیاهان دارویی است که به آب کمی نیاز دارند و از ظرفیت اقتصادی و صادراتی بالایی برخوردار هستند.

دکتر بازمانده تصریح کرد: کارخانه تهیه و تولید، فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی شهرستان رابر به عنوان پروژه اقتصادی کشاورزی در دست احداث است که با توجه به ظرفیت بالای تولید داروهای گیاهی در این منطقه، احداث می شود تا کشاورزان نسبت به توسعه کشت گیاهان دارویی رغبت بیشتری نشان دهند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان گفت: پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در سال ۱۳۷۷ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۸۰ به عنوان مرکز تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی به تصویب شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

دکتر بازمانده اظهار کرد: این پژوهشکده در بخش های بیوتکنولوژی، کشت، توسعه و یک مرکز خدمات تخصصی در زمینه‌های مطالعاتی مرتبط از قبیل شناسایی، کشت و به‌زراعی، بیوتکنولوژی، آنالیز مواد موثره گیاهی و فرمولاسیون فعالیت دارد.

8

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.