رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان بر لزوم صیانت از منابع معدنی تاکید کرد و گفت: به این منظور مرکز خدمات تخصصی فرآوری مواد کم عیار معدنی و فرآوری ایجاد شده است.

 

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، “مهدی بازمانده” پیش از ظهر امروز ۱۷ مردادماه در دیدار استاندار کرمان با خبرنگاران ایسنا و رییس و معاونان جهاد دانشگاهی استان کرمان ضمن گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد جهاددانشگاهی و روز خبرنگار، در ادامه به تشریح اقدامات این نهاد پرداخت و گفت: طی این سال ها جهاد دانشگاهی خدمات ارزشمندی در حوزه های مختلف در سطح کشور داشته است.

 

وی دستاوردهای جهاددانشگاهی را مرهون تلاش های مستمر و جهادی نیروهای این نهاد دانست و بیان کرد: بانک خون رویان جهاددانشگاهی یکی از پژوهشگاه های معتبر کشور است و با توجه به دستاوردهایی که تاکنون کسب کرده، باعث افتخار کشور است.

 

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان در ادامه از عملکرد جهاددانشگاهی سخن به میان آورد و افزود: در حال تهیه و تدوین سند هفتم توسعه جهاد دانشگاهی در استان کرمان با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب هستیم.

 

وی با بیان اینکه خدمات گسترده ای در حوزه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در سطح استان ارائه داده ایم، تصریح کرد: مجتمع آموزشی جهاددانشگاهی به زودی افتتاح خواهد شد که جزو بزرگترین مجتمع های آموزشی استان است و در آن بیش از ۳۰۰ عنوان دوره در هفت گروه فنی و مهندسی، علوم پزشکی، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر، کودک و نوجوان و دپارتمان خاص برای تولید محتوا آموزش داده خواهد شد.

 

بازمانده به اجرای طرح ملی مشاغل خانگی با مشارکت وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و جهادانشگاهی اشاره کرد و افزود: سهمیه استان کرمان برای این طرح ۲۵۰۰ نفر بود که با همت حوزه آموزش و سایر حوزه ها با یک اقدام جهادی توانستیم ۴۰۱۰ نفر در طرح ملی مشاغل خانگی ثبت نام کنیم. آموزش های تخصصی این طرح آغاز و تاکنون به بیش از ۹۰۰ نفر آنها آموزش عمومی و تخصصی ارایه شده است.

 

وی پیدا کردن بازار کار برای هنرجویان را مرحله بعد از پس اتمام دوره های تخصصی طرح ملی مشاغل خانگی دانست و بیان کرد: جهاددانشگاهی افرادی که در این طرح ثبت نام کرده اند تا مرحله اتصال به بازار کار همراهی و حمایت خواهد کرد.

 

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان اظهار کرد: جهاددانشگاهی در قالب طرح ملی سرباز مهارت، آموزش های به سربازان استان می دهد به طوری که ماهانه ۱۰۲۴ نفر را در دو مهارت های زندگی و مهارت های کسب و کار آموزش می دهیم.

 

وی از دوره های بلند مدتی که توسط جهاددانشگاهی استان ارائه می شود، سخن به میان آورد تصریح کرد: جهاددانشگاهی سه مرکز علمی کاربردی در سطح استان دارد که دوره های کاردانی و کارشناسی در آنها ارایه می شود و در مراکز علمی کاربردی زرند و سیرجان ما براساس نیاز این شهرستان رشته تعریف کرده است.

 

بازمانده با تشریح طرح های حوزه پژوهشی جهادانشگاهی استان کرمان گفت: دفاتر تسهیلگری با همکاری دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان در سطح شهر کرمان خدمات متنوعی در راستای توانمندسازی مردم ساکن در حاشیه های شهر و کاهش آسیب های اجتماعی ارایه می دهد.

 

وی عنوان کرد: احیای بازار قلعه محمود را یکی دیگر از اقدامات ارزشمند دفاتر تسهیلگری است.

 

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان ادامه داد: با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های معدنی استان کرمان لذا مرکز خدمات تخصصی فرآوری منابع کم عیار معدنی در جهاددانشگاهی استان راه اندازی کرده ایم، همچنین طرح احیا معادن غیرفعال در دستور کار داریم و یک پیشنهادنامه کاربردی و عملیاتی در این زمینه ارایه داده ایم.

 

وی بر لزوم صیانت از منابع معدنی تاکید کرد و گفت: به زودی آزمایشگاه مرکز خدمات تخصصی معدن و فرآوری تجهیز خواهد شد شایان ذکر است که توجه به صنایع پایین دستی را مورد توجه قرار داده ایم.

 

بازمانده با اشاره به فعالیت های کلنیک دندان پزشکی و مرکز بانک خون بند ناف و سازمان انتشارات جهاددانشگاهی اظهار کرد: در هفته گذشته مرکز خدمات تخصصی طراحی و تولید محصولات فرهنگی افتتاح شد که در این آئین از یک چادر و دو مقنعه که از تولیدات حوزه فرهنگی بود، رونمایی شد.

 

17

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.