رییس حوزه علمیه خواهران شهرستان سیرجان، در دیدار با مدیر مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی این شهرستان، گفت: حوزه و دانشگاه با پرهیز از سیاسی کاری به فعالیت اصلی خود بپردازند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، فاطمه معاذالهی بر تعامل دوطرفه در راستای فعالیتهای مختلف تاکید و خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات انجام شده، همدم بودن طلبه ها با دانشجویان در خوابگاه ها است و در این راستا در مباحث مختلف دینی و مذهبی و حتی علمی به دانشجویان مشاوره داده و راهنمایی می شوند.

معاذالهی همچنین بر برگزاری دوره های مربوط به سواد رسانه ای برای طلبه ها تاکید و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این دوره ها ارتقای سطح کیفی و کمی اطلاعات طلبه ها و بروزسانی معلومات آنهاست.

رییس حوزه علمیه خواهران سیرجان، همچنین تحصیلات دانشگاهی را برای افرادی که متقاضی تحصیلات حوزوی هستند یک امتیاز ذکر و تصریح کرد: خوشبختانه افرادی هستند که علاوه بر تحصیلات دانشگاهی جهت یادگیری تحصیلات حوزوی نیز مراجعه کرده اند که برای آنها یک امتیاز محسوب می شود.

معاذالهی استفاده از پتاسیل های موجود در شهرستان سیرجان را بسیار مهم ذکر و تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان از ظرفیتهایی بالای صنعتی، کشاورزی و معدنی خوبی برخوردار است، لذا باید در راستای کارهای فرهنگی، مذهبی، علمی و … استفاده بیشتری از این ظرفیتها داشته باشیم که این مساعدت مسولان امر را می طلبد.

وی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه دو بال همدیگر هستند، گفت: پرهیز از مسایل سیاسی باید مدنظر باشد تا این دو بخش علمی و دینی بتوانند به مسوولیت اصلی خود بپردازند.
معاذالهی همچنین به دوره تربیت مربی کودک و نوجوان اشاره و تصریح کرد: در برگزاری این دوره ها نتایج بسیار موثری را شاهد بودیم.

وی به همکاری متقابل در زمینه برگزاری دوره های روانشناسی تاکید و خاطرنشان کرد: امید است با این همکاری بتوانیم به موارد مد نظر دست یابیم و اتحاد بیشتری را بین این نهاد علمی و حوزه برقرار کنیم.

معاذالهی همچنین به برگزاری کرسی های آزاداندیشی توسط اساتید حوزه اشاره و تصریح کرد: این برنامه در دانشگاه ها تاثیرات مثبتی به همراه داشته است.

نسیبه مظفری در این دیدار ضمن اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر موضوع پژوهش و تحقیق، گفت: دانشگاه و حوزه دو بازوی علم، دانش و پژوهش هستند که می توانند در همکاری با یکریگر اقدامات موثری را انجام دهند.

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی سیرجان اضافه کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بر دانایی و توانایی تاکیده شده است، که با همکاری دانشگاه ها و حوزه های علمیه محقق خواهد شد.

مظفری با بیان اینکه علم در کنار اعتقادات، جامعه را رشد می دهد و به تعالی می رساند، گفت: به گفته ی مقام عظمی ولایت، اگر علم و مذهب در کنار یکدیگر قرار بگیرند و در تعامل با یکدیگر باشند قطعا آن جامعه به تعالی می رسد.

وی ادامه داد: خوشبختانه دانشگاهها به این نتیجه رسیده اند که مباحث دینی، روانشناسی و مذهبی مباحث مهمی هستند که باید در تعامل با حوزه های علمیه پیگیری شوند.

مظفری با اشاره به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در مشارکت با حوزه ، گفت: قطعا برگزاری این نوع برنامه ها فواید موثر و خوبی را به جامعه تزریق می کند.

مظفری بر همکاری بخش های مختلف از جمله آموزش و پرورش، حوزه های علمیه، دانشگاه ها، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه استفاده از تکنولوژی های نوین در سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است لذا با این تعاملات می توان بصورت هدفمند به تکنولوژی سمت و سو داد و استفاده بهینه ای از آن داشته باشیم.

انتهای پیام

16

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.