رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان گفت: دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی سیرجان باید در زمینه تقویت زیرساختهای آموزشی از جمله تقویت آزمایشگاه ها و کارگاه ها بیشتر قدم بردارد و همچنین در زمینه ارتقای کیفیت آموزش تلاش بیشتری داشته باشد و از مدرسین با تجربه و ذی صلاح که مجوز آنها را دانشگاه صادر کرده است، استفاده کند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر ایرانمنش در حاشیه بازدید از مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی سیرجان یکی از نقاط قوت این دانشگاه را واقع شدن در جوار صنعت و معدن ذکر و تصریح کرد: باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد علاوه براین استفاده از خبرگانی که در این واحدها هستند به عنوان مدرس یا مشاور، نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و همچنین تجربه ای که جهاددانشگاهی در زمینه آموزش دارد، به عنوان یک مزیت قابل قبول برای مجموعه ی علمی کاربردی محسوب می شود.

دکتر ایرانمنش درخصوص فرهنگ کار گفت: دانشگاه علمی کاربردی چون در زمینه آموزش افراد کار می کند قاعدتا ثمره خروجی محصولات علمی کاربردی ما باید بتواند مشکل جامعه را حل کند طبیعتا هر چقدر کیفیت این خروجی ها بالا باشد و منجر به اشتغالزایی شود به طور اتوماتیک خودش کمک می کند به ایجاد انگیزه در جوانها و در افرادی که خواهان اشتغالزایی هستند که به سمت مهارت آموزی و تقویت مهارتهای خود حرکت کنند تا بتوانند کسب و کاری را راه اندازی کنند.

وی ادامه داد: بنابراین ما در بحث نظارتی سعی می کنیم که مراکز را کنترل کنیم تا کیفیت آموزش در آنها ارتقا یابد و این افزایش کیفیت آموزش به طور طبیعی روی انگیزه مند شدن افراد که دنبال کسب مهارت و اشتغالزایی هستند تاثیر می گذارد.

دکتر ایرانمنش ادامه داد: بخشی از این مساله بر می گردد به خانواده ها که در واقع جوانان را به گو نه ای تشویق کنند که به صرف مدرک گرایی و کسب مدرک نخواهند به دانشگاه بروند و دنبال کسب مهارت باشند با توجه به روند رو به رشد آمار دانشجویان دانشگاه های علمی کاربردی این علامت مثبت را دریافت کرده ایم که خوشبختانه خانواده ها به این سمت حرکت می کنند.

دکتر ایرانمنش همچنین یکی از وظایف اصلی این دانشگاه را بحث نظارت ذکر و تصریح کرد: نظارت به صورت جدی و مداوم روی مراکز، در بعد کیفیت آموزشها، نظم در برگزاری کلاسها، آزمونها و توجه به مقررات دانشگاه انجام می شود. کاملا جدی هستیم و به شدت روی این قضیه حساسیت داریم و برای ما مهم است و پیگیری می کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه ی رشته های آموزشی بر اساس نیاز سنجی انجام می شود، گفت: نیازسنجی یک کار ادامه دار است و هر سال این نظر سنجی را در بخش صنایع، اصناف، خدمات وکشاورزی انجام می دهیم و بر اساس این نیازسنجی دوره های مورد نیاز ایجاد می شود.

دکتر ایرانمنش افزود: در حال حاضر رای زنی هایی با کمیته امداد امام خمینی (ره) شروع شده است که برای آنها بر اساس نیاز هایی که دارند دوره های کوتاه مدت برگزار کنیم و همین طور در زمینه گرفتن نیازهای واحدهای صنفی، الان قراردادی را با اداره صنایع کرمان منعقد کردیم تا از اصناف نیازهای آموزشی آنها را به دست آوریم و بر اساس آن نیازها بتوانیم برای آنها دوره های آموزشی تدوین کنیم این کاری ادامه دار می باشد و ما داریم به تدریج آن را انجام می دهیم.

در پایان در آستانه روز درختکاری توسط رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان دو نهال درخت در دانشگاه علمی کاربردی سیرجان کاشته شد.
8

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.