به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، رییس سازمان صمت استان کرمان، با اشاره به تخصص و توانمندی جهاددانشگاهی کرمان در زمینه کارهای معدنی، گفت: بر همین اساس طرح احیای ۱۰ معدن غیرفعال استان به این نهاد علمی و اجرایی واگذار می شود.

مهدی حسینی نژاد، با اشاره به غیرفعال بودن معادن در زمینه برداشتی که به شکل فنی دارند، گفت: در این راستا عموما از ۵۰۰ معدنی که در استان برای آنها پروانه بهره برداری صادر شده است نزدیک به ۱۵۰ تا ۱۶۰ معدن دچار چالش هستند و همین طور که گفته شد، برای افزایش بهره وری و احیای آنها در این زمینه در قالب تفاهم نامه با جهاددانشگاهی، دنبال می شود.

وی به تفاهم نامه با جهاددانشگاهی استان کرمان در زمینه ی احیای معادن غیرفعال، اشاره و اظهار کرد: باید بتوانیم از ظرفیت جهاددانشگاهی استفاده کنیم و این نهاد علمی و اجرایی ضمن عارضه یابی، بتواند پیشنهاداتی در خصوص رفع مشکلات، فعال کردن و افزایش بهره وری آنها ارایه دهد.

دکتر مهدی بازمانده، رییس جهاددانشگاهی استان کرمان، در این جلسه با اشاره به دانش فنی، تخصص و مهارت جهاددانشگاهی در زمینه معادن، گفت: قطعا با توجه به ظرفیت موجود در جهاددانشگاهی می توانیم در راستای احیای معادن غیرفعال استان بسیار موثر واقع شویم.

وی همچنین به تجهیزات آزمایشگاهی جهاددانشگاهی استان کرمان واقع در دفتر مرکزی این نهاد اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه توانستیم با تجهیز این آزمایشگاه گام موثری را برای افزایش بهره وری و بهره جستن از دانش بومی برداریم.

بازمانده، بومی سازی را یکی از مسایل مهم در معادن استان، ذکر و تصریح کرد: جهاددانشگاهی استان کرمان آمادگی کامل را دارد تا بتواند با جلوگیری از خام فروشی در معادن استان، بازوی توانمندی برای فعالان این حرفه محسوب شود.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان، با اشاره به تفاهم نامه ی احیای ده معدن غیر فعال، گفت: امید است بتوانیم با برنامه ریزی و اتکا به تیم تخصصی این نهاد در راستای احیای این معادن و افزایش بهره وری گام برداریم.

نشست مشترک جهاد دانشگاهی کرمان با مسئولان صمت استان با حضور رییس و معاونان سازمان صمت و رییس و معاونان جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد.

13

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.