سرپرست معاونت پشتیبانی جهاددانشگاهی استان کرمان گفت: واقعه به آتش کشیدن مسجد تاریخی جامع کرمان در ۲۴ مهر سند محکمی است بر جنایات رژیم منحوس پهلوی و نمادی از حق ‌طلبی و عدالت ‌خواهی مردم ولایتمدار کرمان است.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، امید محمدی سرپرست معاونت پشتیبانی جهاددانشگاهی استان کرمان در حاشیه مراسم تجدید میثاق با شهدای واقعه ی به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان، گفت: این اقدام پلید رژیم شاهنشاهی در مسجد جامع کرمان در حافظه ملت ماندگار شد.

سرپرست معاونت پشتیبانی جهاددانشگاهی استان کرمان، اظهار داشت: با گرامیداشت این روز بزرگ، حضور و شکوه جاوید مردم کرمان را ستوده و با حضور بر جوار قبر مطهر شهید با قدرت جوپاری ضمن تجدید میثاق با شهدای واقعه 24 مهر بر این سند ماندگار مهر تایید خواهیم زد.

وی اظهار داشت: به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان، یادآور یکی از مهمترین وقایع تاریخ انقلاب اسلامی در استان کرمان است؛ واقعه ای که به گفته بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران سیاسی و اجتماعی، پیروزی انقلاب اسلامی را سرعت بخشید و خشم و ایستادگی ملت ایران در برابر رژیم ستمشاهی را مضاعف کرد.

سرپرست معاونت پشتیبانی جهاددانشگاهی استان کرمان در ادامه مطلب فوق افزود: 24 مهرماه سال 57؛ در جریان اعتراضات، تظاهرات و نارضایتی‌های مردم ایران از رژیم منحوس پهلوی، تعداد زیادی از مردم کرمان به منظور بزرگداشت اربعین شهدای 17 شهریور تهران و نخستین سالگرد شهادت آیت‌اللَّه سیدمصطفی خمینی، مغازه‌ها را تعطیل کرده و در مسجد جامع کرمان اجتماع کرده بودند.

محمدی در ادامه تصریح کرد: عده ای با در دست داشتن چوب و میله آهنی و با شعار جاوید شاه به مسجد حمله کرده و با میله و چوب به جان مردم افتادند و پس از ضرب و شتم مردم، قسمتی از وسایل و ساختمان مسجد جامع کرمان از جمله قرآن‌ها را به آتش کشیدند.

محمدی با اشاره به شهادت شهیدان باقدرت‌ جوپاری و یزدان‌ شناس در واقعه به آتش کشیدن مسجد جامع شهر کرمان بیان کرد: حادثه 24 مهر سال 57 و به شهادت رسیدن دو نفر از مبارزان انقلابی و همچنین زخمی شدن مردم در این جریان، عامل وحدت کلمه در میان مردم ایران اسلامی شد.

14

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.