نخستین جلسه از سلسله نشست های درسهایی از نهج البلاغه با حضور دکتر مهدی بازمانده رییس جهاددانشگاهی استان کرمان و جمعی از پرسنل در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری  در این نشست به موضوع تقوی از زبان حضرت علی (ع) پرداخت و افزود: مولای متقیان در خصوص تقوی دو جمله فرموده اند، “از خدا بترسید و کار نیکو انجام دهید.”

وی به سیمای متقین از زبان امیرالمومنین (ع) اشاره و تصریح کرد: امیرالمومنین می فرمایند، خداوند روزی بندگان را تقسیم و هر کدام را در جایگاه خویش قرار داده است اما پرهیزکاران در دنیا دارای فضیلت های برتر هستند، سخنانشان راست، در پوشش آنها میانه روی و راه رفتن آنها با تواضع و فروتنی است.

حجه الاسلام و المسلمین عامری در ادامه افزود: متقیان، چشمان خود را بر آنچه خدا حرام کرده است، پوشانده، گوش های خود را وقف دانش سودمند کرده اند، در روزگار سختی و گشایش، حالشان یکسان است و خداوند در جانشان بزرگ و دیگران کوچک مقدار می باشد.

وی اضافه کرد: بهشت برای آنها چنان است که گویی آن را دیده و در نعمت های آن به سر برده اند و جهنم چنان در نظرشان است که گویی آن را دیده و در عذاب آن بوده اند، دامنشان پاک است، در روزگار کوتاه دنیا صبر کرده و آسایش جاودانه قیامت را به دست آورده اند، دنیا می خواست آنها را بفریبد، اما عزم دنیا نکردند.

وی به اعمال پرهیزکاران در شبها، اشاره و تصریح کرد: شب ها پرهیزکاران برپا ایستاده و مشغول نماز هستند، قرآن را با اندیشه می خوانند و داروی دل خود را می یابند، هر گاه به آیه ای می رسند که ترس از خدا در آن باشد گوش دل به آن می سپارند، پس آنها به رکوع رفته، پیشانی، دست و پا بر خاک مالیده و از خدا آزادی خود را از آتش جهنم می خواهند.

وی در پایان گفت: امید است بتوانیم مطالبی را که حضرت علی (ع) در خصوص متقیان فرموده اند را در مسیر زندگی خود به کار گیریم تا ان شاءالله در آن دنیا از دست امیر المومنین (ع) سیر آب شویم.

7

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.