سومین جلسه تفسیر سوره ی مبارک حجرات در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان با قرائت آیه سوم سوره حجرات گفت: در معنی این آیه آمده است: همانا کسانى که نزد پیامبر (از روى ادب و احترام) صدایشان را پایین مى‏ آورند، آنان کسانى هستند که خداوند دلهایشان را براى (پذیرش) تقوا آزمایش (و آماده) کرده و آمرزش و پاداش بزرگ مخصوص آنها است.

وی افزود: ادب علاوه بر اینکه در کلام لازم است در رفتار و کردار هم به طریق اولا لازم است و آهسته سخن گفتن نشانه ادب، تواضع، وقار و آرامش انسان می باشد.

حجه الاسلام و المسلمین عامری اظهار کرد: مهمترین وسیله ای که با آن می توانیم مسیر حق و باطل را مشخص کنیم و کارهای روزمره را پیش ببریم زبان است و زبان می تواند انسان را اشرف مخلوقات کند یا به أَسْفَل سافِلین تبدیل کند.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان به بیان نکاتی در رابطه با سخن اشاره و تصریح کرد: سخن باید و اقعی و حقیقی، دلپسند، رسا و شفاف، نرم و بزرگوارانه باشد، سخن باید پذیرش و عمل آن آسان باشد، هیچگونه لغو و باطلی نداشته باشد و همراه با کردار باشد و گرنه قابل سرزنش است.

12

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.