سیزدهمین جلسه تفسیر سوره ی مبارک حجرات با حضور جمعی از پرسنل در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری گفت: در سوره حجرات رابطه مومنان با یکدیگر را همچون رابطه دو برادر دانسته و شامل نکاتی است از جمله اینکه، دوستی دو برادر عمیق و پایدار است، متقابل است نه یک سویه و بر اساس فطرت و طبیعت است نه جاذبه های مادی و معنوی.

 وی همچنین به حقوقی که مسلمانان بر یکدیگر دارند اشاره کرد و افزود: عفو و مهربانی نسبت به یکدیگر ، پنهان کردن اصرار، جبران اشتباهات برادر دینی، قبول عذر، دفاع در برابر بد خواهان، خیرخواهی نسبت به برادر، عمل به وعده، عیادت به هنگام بیماری، تشیع جنازه و … از جمله حقوقی است که مسلمانان بر هم دارند.

وی  تصریح کرد: هیچ کس نباید خود را برتر از دیگران بداند متاسفانه برخی افراد وقتی پست و مقامی می گیرند خود را برتر می بینند این پست و مقامها ماندنی نیستند ولی اگر کسی تواضع داشته باشد، هیمشه پایدار است.

 حجه الاسلام و المسلمین عامری گفت: امام حسن عسکری (ع) شیعیان را به رعایت اموری نصیحت  کرده اند که می توان به  پرهیزکاری و پاک زیستی در دین، کوشش و تلاش برای خدا،  بازگرداندن امانت به صاحبش، سجده های طولانی در نماز، نیک رفتاری با همسایگان و … اشاره کرد.

 

14

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.