نشستی از سلسله نشست های درسهایی از نهج البلاغه با حضور جمعی از پرسنل در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: حضرت علی اکبر  (ع)آنقدر عزیز بودند که  ایشان را کنار امام حسین (ع) دفن کرده اند و کرامات زیادی هم دارند.

 وی به نامه 31 نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: برای تربیت فرزندان از این کلام نورانی امیرالمومنین(ع) باید درس بگیریم.

حجه الاسلام و المسلمین عامری گفت: ابتدا حضرت در این نامه می فرمایند از پدرى فانى، اعتراف دارنده به گذشت زمان، زندگى را پشت سر نهاده-  که در سپرى شدن دنیا چاره‏ اى ندارد-  مسکن گزیده در جایگاه گذشتگان، و کوچ کننده فردا، به فرزندى آزمند چیزى که به دست نمی آید، رونده راهى که به نیستى ختم مى‏ شود، در دنیا هدف بیمارى‏ ها، در گرو روزگار، و در تیررس مصائب، گرفتار دنیا، سودا کننده دنیاى فریب کار، وام دار نابودى ‏ها، اسیر مرگ، هم سوگند رنجها، هم نشین اندوه ‏ها، آماج بلاها، به خاک در افتاده خواهش ‏ها، و جانشین گذشتگان است.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان  گفت: در ادامه این نامه آمده است: پس از ستایش پروردگار، همانا گذشت عمر، و چیرگى روزگار، و روى آوردن آخرت، مرا از یاد غیر خودم باز داشته و تمام توجه مرا به آخرت کشانده است، که به خویشتن فکر مى ‏کنم و از غیر خودم روى گردان شدم، که نظرم را از دیگران گرفت، و از پیروى خواهش ها باز گرداند، و حقیقت کار مرا نمایاند، و مرا به راهى کشاند که شوخى بر نمى ‏دارد، و به حقیقتى رساند که دروغى در آن راه ندارد.

وی گفت: حضرت علی (ع) در این نامه می فرمایند،  پسرم همانا تو را به ترس از خدا سفارش مى ‏کنم که پیوسته در فرمان او باشى، و دلت را با یاد خدا زنده کنى، و به ریسمان او چنگ زنى، چه وسیله‏ اى مطمئن ‏تر از رابطه تو با خداست اگر سر رشته آن را در دست گیرى دلت را با اندرز نیکو زنده کن، هواى نفس را با بى اعتنایى به حرام بمیران، جان را با یقین نیرومند کن، و با نور حکمت روشنائى بخش، و با یاد مرگ آرام کن، به نابودى از او اعتراف گیر، و با بررسى تحولات ناگوار دنیا به او آگاهى بخش، و از دگرگونى روزگار، و زشتیهای گردش شب و روز او را بترسان.

وی افزود: در ادامه این نامه آمده است؛ تاریخ گذشتگان را بر او بنما، و آنچه که بر سر پیشینیان آمده است به یادش آور. در دیار و آثار ویران رفتگان گردش کن، و بیندیش که آنها چه کردند از کجا کوچ کرده، و در کجا فرود آمدند از جمع دوستان جدا شده و به دیار غربت سفر کردند، گویا زمانى نمی گذرد که تو هم یکى از آنانى پس جایگاه آینده را آباد کن آخرت را به دنیا مفروش، و آنچه نمی دانی مگو، و آنچه بر تو لازم نیست بر زبان نیاور، و در جاده ای که از گمراهى آن مى ‏ترسى قدم مگذار، زیرا خوددارى به هنگام سرگردانى و گمراهى، بهتر از سقوط در تباهی هاست.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان در ادامه با بیان اینکه قرآن را تلاوت کنید و لقمه حلال بخورید و حلال و حرام الهی را رعایت کنید، گفت: قرآن کتاب خداست آن را بخوانید که نقشه راه زندگی شماست اگر می خواهید نقشه راه را پیدا کنید  باید با آموزه های قرآن، داستانها، ضرب المثلها و حکمت آن آشنا شوید.

وی ادامه داد: سعی کنید در سنین7 سالگی در دوران دبستان  فرزندانتان حداقل رو خوانی قرآن را یاد بگیرند که این در تربیت فرزند شما بسیار تاثیر گذار است، در حدیثی از پیامبر اسلام ،حضرت محمد(ص) آمده است: یک ساعت تفکر، از هفتاد سال عبادت بدون تفکر ارزشمندتر است.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان  در ادامه به اخلاق اجتماعی اشاره کرد و افزود: فرزندان خود را اجتمایی تربیت کنید زیرا افراد اجتماعی می توانند آینده بهتری را برای خود رقم زنند.

7

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.