نماینده مردم کرمان  و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: ما به جهاددانشگاهی افتخار می کنیم که این‌گونه پای خودکفایی و استقلال نظام ایستاده است.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، نماینده مردم کرمان  و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: ما به جهاددانشگاهی افتخار می کنیم که این‌گونه پای خودکفایی و استقلال نظام ایستاده است.

دکتر محمد مهدی زاهدی در مراسم  افتتاح  آزمایشگاه تخصصی فرآوری مواد معدنی جهاددانشگاهی استان کرمان، گفت: کشور در حال حاضر به نفت وابسته است اما حرکت‌هایی که در بحث صنعت در حال شکل‌گیری است به خروج از این تک‌فروشی و تک محصولی کمک بزرگی خواهد کرد.

وی افزود: استان کرمان ظرفیت‌های بزرگی در حوزه معادن دارد و معروف به بهشت ایران در این زمینه است. اکتشافات خوبی در حوزه مس در استان صورت گرفته که به زودی اخبار آن به اطلاع عمومی می‌رسد.

زاهدی ادامه داد: اساس خودروی برقی در مس هست؛ مذاکرات خوبی با شستا -که شرکت مس کرمان وابسته به آن است، برای تشکیل هلدینگی به جهت راه‌اندازی تولید خودروی برقی در استان کرمان داشتیم ضمن اینکه پتانسیل این کار حتی از نظر منابع انسانی نیز وجود دارد.

وی تأکید کرد: کاری که امروز در جهاددانشگاهی انجام شده کار جدیدی است زیرا در حال حاضر استفاده از پسماندهای الکترونیکی در دنیا معضل شده است، این کار علاوه بر صرفه‌جویی اقتصادی به استحصال مواد باارزش درون زباله‌ها کمک می‌کند.

زاهدی تصریح کرد: این‌ امور مقدمه‌ای است تا بتوانیم فناوری را وارد صنعت و تولیدمان کنیم روش‌های مورد استفاده در معادن در حال حاضر بسیار قدیمی و سنتی است و امیدواریم بتوانیم فناوری‌های نوین را وارد معادن و صنایع به خصوص در حوزه استخراج زغال سنگ کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه آب صنعت، در استان کرمان از خلیج فارس می‌آید و در این زمینه دیگر مشکلی وجود ندارد تولید و صنعت فولاد رو به پیشرفت بوده و استان به زودی به قطب تولید فولاد تبدیل خواهد شد.

زاهدی اظهار کرد: امیدواریم پس از تبدیل شدن به قطب فولاد بتوانیم در بازارهای جهانی محصولات فولادیمان را به فروش برسانیم و فقط خام‌فروشی نداشته باشیم. ایده‌های ناشی از این آزمایشگاه بسیار برای کشور اهمیت دارد و سبب افزایش تولید و اشتغال‌زایی در کشور می‌شود.

زاهدی تصریح کرد: کشور در حال حاضر به نفت وابسته است اما حرکت‌هایی که در بحث صنعت در حال شکل‌گیری است به خروج از این تک‌فروشی و تک محصولی کمک بزرگی خواهد کرد. در سال‌های آینده در کشورهای در حال توسعه خودروهای بنزینی دیگر وجود ندارد و همه رو به خودروهای برقی می‌آورند.

نماینده مردم کرمان  و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی این کارها نشان‌دهنده این است که جوانان ما توانایی پیشرفت دادن کشور و عقب نماندن از دنیا در دهه‌ بعدی را دارند.

انتهای پیام

16

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.