نهمین جلسه تفسیر سوره ی مبارک حجرات با حضور رییس جهاددانشگاهی استان کرمان و جمعی از پرسنل در دفتر مرکزی این مجموعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری  ضمن تسلیت ایام محرم و صفر، گفت: ان شاءالله از این ایام نهایت استفاده را ببریم و از درسهایی که نهضت عاشورا به جامعه بشری داده است بی بهره نباشیم.
وی ادامه داد: یکی از راههای عاقبت بخیری این است که انسان به آموزه های دینی معرفت داشته باشد پیامبر ما پیغمبرخاتم می باشد و کتاب قرآن را آورده است و هر نقصی که در جامعه بشری دیده می شود بخاطر فاصله گرفتن از قران است هر چقدر فاصله را کم کنیم نقصها هم کمتر می شود بنابراین باید به قرآن کریم بیشتر اهمیت دهیم چرا که آیه های این کتاب درس زندگی به ما می دهد.
حجه الاسلام و المسلمین عامری، با قرائت آیه نه سوره حجرات گفت: خداوند در سوره حجرات آیه 9 می فرماید: اگر دو گروه از مؤمنان با یکدیگر به پیکار برخاستند، پس میانشان آشتی برقرار سازید. پس اگر یک گروه بر گروه دیگر، سرکشی کرد، با گروه طغیان گر به جنگ برخیزید تا به حکم خداوند باز گردد؛ اگر به حکم خداوند بازگشت پس میانشان با عدالت آشتی دهید و عدالت بورزید که خداوند عدالت پیشگان را دوست دارد.
وی ادامه داد: این آیه حدود شانزده پیام دارد که به چند مورد آن اشاره می شود که عبارتند از: مسلمانان در برابر یکدیگر مسوولند بی تفاوتی در برابر درگیری پذیرفته نیست، برای آشتی با مسلمان باید با سرعت و بدون تاخیر اقدام کرد، در مقابل طغیانگر وظیفه مومنان است که دسته جمعی قیام کنند، جنگ و قتال در اسلام هدف مقدس دارد و آن ایجاد امنیت و عدالت در جامعه بشری است و … .
حجه الاسلام و المسلمین عامری در بخش دیگری از سخنانش به تربیت فرزند در خانواده اشاره و تصریح کرد: در مسایل خانوادگی تاکید شده است که زن توجه داشته باشد که شوهرش مال حرام به خانه نیاورد چون مال حرام دودمان زندگی انسان را به هم می ریزد، جهاد زن شوهر داری است، زن و شوهر باید در حق هم مهربان باشند و عدالت برقرار شود که ثمره این زندگی این است که فرزندان خوب و صالح می شوند.

15

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.