هشتمین جلسه تفسیر سوره ی مبارک حجرات در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان با قرائت آیه نه سوره حجرات گفت: خداوند در سوره حجرات آيه 9 مي فرمايد: اگر دو گروه از مؤمنان با يکديگر به پيکار برخاستند، پس ميانشان آشتي برقرار سازيد. پس اگر يک گروه بر گروه ديگر، سرکشي کرد، با گروه طغيان گر به جنگ برخيزيد تا به حکم خداوند باز گردد؛ پس اگر به حکم خداوند بازگشت پس ميانشان با عدالت آشتي دهيد و عدالت بورزيد که خداوند عدالت پيشگان را دوست دارد.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: اقتضای ایمان این است که نزاع بین مومنان ایجاد نشود اگر بین آنها نزاع افتاد باید با عدالت بین آنها داوری شود و حقی از آنان ضایع نشود.

حجه الاسلام و المسلمین عامری با بیان اینکه اگر طالب دنیا و آخرت هستیم خود را به اهل بیت گره بزنیم، گفت: باید با معرفت، خود را به امام زمان (عج) پیوند بزنیم در عمل به واجبات، ترک محرمات و در صورت امکان انجام مستحبات کوشا باشیم.

وی همچنین به توکل بر خداوند اشاره کرد و افزود: آیات بسیار زیادی در قرآن کریم در خصوص توکل آمده است در سوره ی مائده آمده است بر خدا توکل کنید اگر ایمان دارید و در قرآن و روایات توکل بسیار مورد تاکید است.

حجه الاسلام و المسلمین عامری تصریح کرد: توکل بر خداوند یک مبحث اخلاقی است که در زندگی خیلی کارساز و امید آفریدن می باشد و اگر جوانان به آموزشهای صحیح دینی توجه کنند هرگز به غیر خدا توکل و تکیه نمی کنند و باید یک متوکل با بصیرت باشیم.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان تصرح کرد: انسان باید یقین کند که سود، زیان و بخشش به دست مردم نیست و باید از آنها نامید شود و اگر کسی به این مرتبه برسد که باید به غیر از خدا چشم طمع به کسی نداشته باشد این همان توکل بر خداست و بزرگترین گناه یاس و نا امیدی است.

12

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.