در دیدار و گفت و گو ی مدیر کل اداره زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب خاوری با دکتر مهدی بازمانده رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان، بر هم افزایی جهاددانشگاهی با سازمان زمین شناسی استان کرمان و استفاده از ظرفیتهای یکدیگر از جمله آزمایشگاه تخصصی فرآوری مواد معدنی جهاددانشگاهی و آزمایشگاه تخصصی آنالیز شیمیایی مواد معدنی تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، علی رشیدی مدیر کل اداره زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب خاوری در این دیدار گفت: خوشبخاته جهاددانشگاهی استان کرمان با رویکرد صنعتی و معدنی و همچنین نیروی متخصص، می تواند در راستای کارهای معدنی از جمله اکتشافات و…، کمک بزرگی در استان کرمان باشد.

وی با بیان اینکه استان کرمان به عنوان بهشت معادن کشور، شهرت دارد، گفت: معادن بخش قابل توجهی از اقتصاد این استان را شامل می ‌شوند و در این خصوص می توانیم در تعامل با جهاددانشگاهی استان کرمان نقش موثری در اشتغالزایی و پیشبرد اهداف داشته باشیم. قطعا با استفاده از ظرفیت های موجود در جهاددانشگاهی شاهد انجام کارهای ارزشمندی در این حوزه در سطح استان کرمان و کشور خواهیم بود.

رشیدی ضمن تاکید بر همکاری متقابل، گفت: مواد معدنی، با سختی‌های فراوان به دست می آید که امیدواریم بتوانیم از آن در توسعه پایدار کشور استفاده کنیم و جهاددانشگاهی هم در این زمینه می تواند موثر واقع شود.

دکتر مهدی بازمانده در این دیدار ضمن معرفی جهاددانشگاهی و فعالیتهای مختلف آن، گفت: فعالیتهای آموزشی، فرهنگی و پژوهشی این نهاد مثال زدنی است و خوشبختانه توانسته ایم در این حوزه ها به خوبی در استان کرمان نقش آفرینی کنیم.

وی، یکی از اقدامات جهاددانشگاهی استان را تمرکز بر فرآوری مواد معدنی در کرمان ذکر و تصریح کرد: نخستین گام در این راستا تجهیز آزمایشگاه تخصصی فرآوری مواد معدنی در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان بود که چندی پیش افتتاح شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان همچنین با اشاره به کارخانه فرآوری مواد کم عیار معدنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و بیان مزیت ‌های آن، گفت: این کارخانه پیشرفت خوبی داشته است و به زودی با همت همه ی همکاران جهادگر، راه‌اندازی می‌شود.

kerman.acecr.ac.ir/fa/news/49424/

10

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.