وبینار اندیشه های سیاسی و معنوی حضرت امام خمینی(ره) با حضور رییس جهاددانشگاهی استان کرمان و پرسنل، در دفتر مرکزی این مجموعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان در این وبینار گفت: امام خمینی (ره) در قدم اول به خودسازی و تزکیه نفس پرداختند و بنده و مطیع پروردگار شدند این خودسازی از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به مبارزات امام خمینی (ره) افزود: ایشان مبارزات خود را آغاز و درس ولایت فقیه را در نجف اشرف شروع کردند و اساس حکومت اسلامی را برای شاگردان خود تدریس کردند در آن زمان مبارزان را می گرفتند و به سختی شکنجه می کردند. و هر کس در این راه بود به دست رژیم پهلوی بعد از شکنجه های طولانی اعدام می شد.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند من برای خودم هیچ چیزی قایل نیستم و همه ی امکانات باید برای مردم باشد.

حجه الاسلام و المسلمین عامری، با بیان اینکه علما خدا ترس هستند، گفت: اول و آخر سعادت انسان توحید است و اگر ما از خدا می ترسیدم قطعا رستگار می شدیم.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان، جهان بینی توحیدی مبنی بر تغییر و تحول فرد و اجتماع، عدل الهی، جامعیت قوانین اسلام، اجتهاد به اقتضایات زمان و … را از جمله اندیشه های امام خمینی (ره) برشمرد.

حجه الاسلام و المسلمین عامری گفت: آموزه های دینی در اصلاح تربیت فرد و جامعه، نظام اسلامی و اقتصاد، اخلاق و عدالت محوری ، نقش مردم در شکوفایی و توسعه، جهاد و مبارزه، ظلم ستیزی و عدالت گستری، امر به معروف و نهی از منکر، انقلاب اسلامی و اهداف آن، استمرار انقلاب، آسیب شناسی انقلاب از سایر اندیشه های امام خمینی (ره) است.

وی، اسلام و سیاست، حکومت دینی و ولایت فقیه، مردم سالاری دینی، سیاست خارجی، اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام امریکایی، مواضع امام نسبت به آمریکا و … را از جمله اندیشه های سیاسی امام راحل برشمرد.

9

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

ده + 8 =