وبینار فرهنگی فردای انقلاب با موضوع راهکارهای انتقال ارزشهای انقلاب اسلامی به نسل های آینده در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن عامری، رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان ضمن گرامی داشت میلاد حضرت علی (ع) و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: ان شاالله با چنگ زدن به دامان حضرت علی (ع) همه گرفتاری ها بر طرف می شود و در زیارت جامعه ی کبیره داریم که این خانواه عادت و طبیعتشان احسان و کرم است.
وی همچنین به جایگاه حضرت علی (ع)، اشاره و تصریح کرد: ایشان به عنوان جانشین پیامبر (ص) در روز عید غدیر معرفی شدند.
حجت الاسلام و المسلمین عامری با بیان اینکه اگر با قرآن و تفسیر آن آشنا شویم گمراه نمی شویم، گفت: باید حلال و حرام، امر به معروف و نهی از منکر و … را بشناسیم و از فرصتها استفاده کنیم اگر فرصت ها را از دست دهیم پشیمانی سودی ندارد.
وی ادامه داد: اگر به آنچه که باید عمل کنیم واقف باشیم زمانی که نوبت به برزخ و معاد می رسد جایی برای نگرانی نیست و در محضر خداوند روسفید هستیم.
در این وبینار مهدی زنگی آبادی مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد علوم سیاسی به حرکت صحیح و برنامه ریزی شده برای پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: در این انقلاب گروههای مختلف بودند اما آنچه که مردم بیشتر به آن گرایش پیدا کردند به سمت امام خمینی (ره) با آموزه های دینی بود و یک انقلاب عظیم و با شکوه بر اساس مردم سالاری دینی و دست رد زدن به سینه استبداد و استکبار شکل گرفت.
وی با بیان اینکه انقلاب یک حرکت دقیق بود، گفت: بزرگترین دستاورد انقلاب این بود که مردم خودشان به صحنه بیایند و در انتخابات شرکت کنند و نظام دیکتاتوری نباشد.
این مدرس دانشگاه ادامه داد: انقلاب اسلامی یک حرکت دقیق عقلانی بر اساس فکر و برنامه ریزی بود نه بر اساس احساس، بنابراین نباید کمبودها، مشکلات، فشارهای اقتصادی و اختلاسها را به پای انقلاب بنویسیم.
وی همچنین به اجرای طرح شیطانی از نیل تا فرات اشاره کرد و افزود: زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران، لبنان محاصره شده بود تا در طرح اسرائیل بزرگ قرار بگیرد و لبنان نیز جنگ با اسرائیل را شروع کرد و اسرائیل را از لبنان راند و نتوانست جلوتر بیاید. انقلاب آمد و جلوی طرح شیطانی از نیل تا فرات را گرفت بنابراین از نیروی نیابتی داعش کمک گرفتند که باز هم به سد جمهوری اسلامی ایران برخوردند.
این مدرس دانشگاه در ادامه مطلب فوق افزود: امروزه دشمن به جنگ نرم متوسل شده است و بالاترین آن نیز جنگ شناختی است.
وی در پایان شناخت ارزشها به نسل جوان، تبیین پیشینه انقلاب و بیان دستاوردهای انقلاب را از راهکارهای انتقال ارزشهای انقلاب اسلامی به نسل های آینده برشمرد.

17

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.