وبینار و نشست عفاف و حجاب و نقش آن در تامین امنیت اجتماعی با حضور بانوان جهاددانشگاهی در سالن کنفرانس دفتر مرکزی برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر فاطمه معین الدینی مدرس حوزه علمیه و استاد دانشگاه گفت: عفت یعنی انسان با تلاش ، کوشش و ریاضت حالتی بر نفسش بوجود می آورد که این حالت باعث می شود انسان به طرف شهوات و خواسته های نفسانی نرود.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: عفت در درون ما نهادینه نشده است بلکه با ممارست و تمرین بوجود می آید. البته برای بدست آوردن عفت احتیاج به درخواست الهی است یعنی از خدا بخواهیم که به ما عفت دهد.

معین الدینی گفت: عفت اختصاص به مذکر و مونث ندارد و حالت عامی است.

وی به واژه حجاب اشاره کرد و افزود: واژه حجاب یکی از زیر مجموعه های عفاف است و حجاب حالت پرده کشیدن بر جایی است.

معین الدینی یاد آور شد: زنان در بحث سیر و سلوک زودتر از مردان به مقصد می رسند و اگر تمرکز جامعه روی زیبایی زن باشد سایر ویژگیهای زن به فراموشی سپرده می شود.

مدرس حوزه علمیه و استاد دانشگاه اظهار داشت: حجاب حفظ امنیت خود زن در جامعه است و زن می تواند با خاطری آسوده در جامعه رفت و آمد کند.

وی یاد آور شد: مهمترین راهکار برای مقابله با بی عفتی ازدواج است.

مدرس حوزه علمیه و استاد دانشگاه در ادامه به حدیثی از امام صادق (ع) اشاره کرد و افزود: هرکس زمینه ازدواج مجردی را فراهم کند از کسانی است که خدا در روز قیامت به او نگاه لطف آمیز می کند.

انتهای پیام

12

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.