ویژه برنامه عید غدیرخم همراه با خطبه خوانی و تفسیر خطبه غدیر در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی کرمان با حضور جمعی از پرسنل این مجموعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن عامری مبلغ حوزه و دانشگاه ضمن تبریک عید فرخنده غدیر خم، گفت: ما باید در مکتب حضرت علی (ع) تربیت شویم و درس بخوانیم و از آموزه هایی که ایشان در خطبه‌ها، نامه‌ها و سخنرانی‌ها بیان فرموده‌اند، بهره‌گیریم آن زمان است که اهمیت غدیر را می شناسیم.

وی افزود: یکی از کسانی که در این وادی خوب قدم برداشتند حضرت زهرا (س) بودند که با بررسی روشهای مبارزاتی ایشان و مورد ارزیابی قرار گرفتن استدلالها و براهین آن بزرگ زن جهانیان متوجه می شویم که این بانوی بزرگ در حماسه غدیر می‌کوشیدند و در نهان و آشکار، سخنرانی‌های عمومی و پاسخ‌های انفرادی تلاش می کردند تا همه حماسه غدیر را بشناسند، اهداف غدیر خم را به رخ بکشند، حماسه غدیر را جاودانه سازند، در خصوص خطبه معروف رسول خدا (ص) در غدیر خم بحث و مناظره نمایند و پیام غدیر خم را برای اتمام حجت بکارگیرند.

این مبلغ حوزه و دانشگاه در ادامه مطلب فوق افزود: این برخورد حضرت زهرا (س) هر خواننده‌ای را وا‌می‌دارد تا بپرسد غدیر خم چه ویژگی هایی دارد که توجه این بانوی بزرگ را به خود جلب کرده است. اهداف غدیر و رسالتش چیست و بار تبلیغاتی غدیر خم چگونه است.

حجت الاسلام و المسلمین عامری تصریح کرد: یکی از ویژگی های حماسه غدیر اعلام امامت حضرت امیرالمومنین (ع) در اجتماعی بی مانند بود که نه در گذشته چنین جمعیتی با جاذبه های معنوی گرد آمدند و نه در آینده چنان اجتماع با شکوهی تحقق یافت که تعداد حاضران 120 تا 90 هزار نفر نقل شده است.

وی در پایان گفت: پیک وحی فرمان ابلاغ امامت را بر پیامبر آورد و رسول خدا (ص)فرمان داد تا جمعیت باز ایستد و آنها که جلوتر رفته اند باز گردند آنها که هنوز نیامده‌اند به جمعیت ملحق شوند و بر اساس فرمان الهی دستور پیامبر (ص) اسلام شکل گرفت تا امامت علی(ع) و ولایت اهل بیت تحقق یابد.

در این مراسم فرازهایی از خطبه غدیر خم توسط پرسنل مجموعه قرائت شد.

4

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

دو + چهار =