پانزدهمین جلسه تفسیر سوره ی مبارک حجرات در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان با حضور جمعی از پرسنل این مجموعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، حجه الاسلام و المسلمین حسن عامری رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان ضمن گرامی داشت 13 آبان، با بیان این مطب که تقوی در قران 200 بار تکرار شده و بهترین توشه برای هر انسانی می باشد، گفت: در سوره حجرات آمده است: بادیه نشینان گفتند؛ ما (از عمق قلب) ایمان آورده ایم. بگو؛ ایمان نیاورده اید، بلکه بگویید؛ اسلام آورده ایم؛ زیرا هنوز ایمان در دل هایتان وارد نشده است. و اگر خدا و پیامبرش را اطاعت کنید، چیزی از اعمالتان را نمی کاهد؛ زیرا خدا بسیار آمرزنده و مهربان است.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: فرق اسلام و ایمان این است که در اسلام شهادتین بر زبان جاری می شود اما مهم این است که ایمان به خدا داشته باشید و خدا را در همه ی امورات در نظر بگیرید ایمان یک امر واقعی و باطنی است و جایگاه آن قلبی است نه ظاهری، امری قلبی و معنوی که بر دل وارد می شود و به فرموده پیامبر اکرم (ص) بازرس عمل بینا است.

حجه الاسلام و المسلمین عامری همچنین به قرائت آیه شانزده سوره حجرات پرداخت و افزود: در معنی این آیه آمده است، بگو؛ آيا خدا را از ايمان خود با خبر مي‏سازيد، او تمام آنچه را در آسمان و زمين است مي داند، و خداوند بر همه چيز آگاه است.

رابط نهاد رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان گفت: انسانی که در مسیر ایمان قدم برمی دارد اگر بینش او  در مورد ایمان و عدالت خدا عمیق و قلبی باشد نه تنها خود را طلبکار نمی داند بلکه عبادت را عاشقانه انجام می دهد و  انجام کار نیک، سودش به خود انسان بر می گردد بنابراین هدایت او،  دعوت پیامبر و توفیق اطاعت، لطف است و پاداش عمل، مافوق لطف می باشد.

وی همچنین به شرکت در نماز جماعت تاکید کرد و افزود: نماز از اهمیت زیادی برخوردار است، اگر نماز شما پذیرفته شود سایر اعمال پذیرفته می شوند و برعکس اگر نماز پذیرفته نشود سایر اعمال هم پذیرفته نمی شود.

7

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.