کارگاه آموزشی با موضوع مهارتهای ارتباطی مدیران با حضور رییس جهاددانشگاهی، معاونان و مدیران این مجموعه در سالن شهید کاظمی آشتیانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، دکتر مهدی بازمانده رییس جهاددانشگاهی استان کرمان با بیان اینکه قطعا همه ی عزیزان با شاخص های مدیریتی در قسمتهای مختلف آشنایی دارند، گفت: برگزاری چنین کارگاه هایی بر روند کار تاثیر مثبت دارد و می تواند ما را بهتر و بیشتر به سمت اهداف سوق دهد.

وی ادامه داد: آموزش در هر مقطع، سطح و زمانی لازم است و در هر سازمانی اگر این آموزشها برقرار باشد و مواردی گوشزد و یادآوری شود قطعا بازخورد و خروجی آن به نفع مجموعه خواهد بود و منجر به افزایش بهره وری می شود.

دکتر بازمانده اظهار داشت: بر همین اساس ان شاءالله کارگاه های آموزشی در جهاددانشگاهی استان کرمان با موضوعات مختلف و برای همه ی سطوح پست های واحد برگزار می شود که امروز شاهد اولین مورد آن هستیم.

وی اظهار داشت: سیستم نظام پیشنهادات جهاددانشگاهی، آماده دریافت ایده ها و پیشنهادات در حوزه های مختلف کاری است. لذا به پیشنهاد برتر که منجر به افزایش بهره وری گردد جوایز نفیسی اهدا می‌گردد. ایده ها هر سه ماه یکبار جمع آوری و ایده برتر توسط هیئت رئیسه انتخاب می‌شود.

دکتر مریم بی جامی مدرس این کارگاه گفت: مهارت ارتباطی مدیران یعنی بدانید با هر کسی چگونه و در چه سطحی ارتباط ایجاد کنید و آن را ادامه دهید و قابلیتی است که مدیران را قادر می سازد خواسته های خود را مطرح کنند و بدون مقاومت از سوی دیگران نتیجه مثبت بگیرند.

وی به ۷ مورد از مهارت های ارتباط موثر در سازمان اشاره و تصریح کرد: صریح و صادق باشید، از دیدگاه دیگران هم به موضوعات نگاه کنید، شور و شوق خود را نشان دهید، خیلی بلند صحبت نکنید، مواردی که باعث آزار می شوند را بر زبان نیاورید، کارها را بیش از حد بزرگ جلوه ندهید و به آنچه افرادتان می گویند به دقت گوش کنید.

وی به بیان چند نکته تحت عنوان فوت کوزه گری مهارت ارتباطی مدیریتی پرداخت و افزود: افرادی که مهارت های ارتباطی مدیران را آموخته‌اند، از سیستم پاداش دهی مناسبی در سازمان خود استفاده می‌کنند. هنگام صحبت کردن مخاطب منحصر به فرد داشته باشید. فردی که مهارت ارتباطی مدیریتی را می‌داند، حتی در جمع هم به گونه‌ای صحبت می‌کند که تک تک افراد تصور کنند مخاطب صحبت‌های او هستند.

بی جامی در ادامه مطلب فوق افزود: انتقادات به جا و اصولی ارائه می‌دهند. جالب است بدانید که انتقادپذیری نیز جزو مهارت ارتباطی مدیریتی به شمار می‌رود. مدیران حرفه‌ای اشتباهاتشان را می‌پذیرند و اصلاح می‌کنند. فردی که مهارت های ارتباطی مدیران را می‌داند، با کارمندان خود به صورت دائمی در ارتباط است. بنابراین یک کارمند می‌تواند به راحتی با مدیرعامل ملاقات داشته باشد. در واقع مدیر حرفه‌ای خیلی دور از دسترس نیست و کارمندان از برقراری ارتباط و صحبت با او نمی‌ترسند.

بی جامی با بیان اینکه ژاپنی ها چه کارهای متفاوتی انجام می دهند و چه عاملی ژاپنی ها را به سوی موفقیت رهنمون می سازد؟، گفت: سخت کوشی، عقاید مردم، مهارت های مدیریتی، محیط و فرهنگ از تفاوت ژاپنی‌ها محسوب می شود.

وی در ادامه کارگاه مهارتهای ارتباطی مدیران به بیان تئوری های مختلف و مرتبط با این موضوع پرداخت.

10

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.