کارگاه آموزشی خبرنگار قرآنی که به مدت دو روز در جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد، امروز به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، محمد نعیم رستمی فعال و مدرس فضای مجازی و رسانه در دومین روز از این کارگاه به موضوع آموزش خبرنویسی، خبر، ارزش ها، عناصر و انواع خبر پرداخت و افزود: استفاده از جملات کوتاه از اصولی است که باید در خبر نویسی رعایت شود.

وی افزود: از اصول دیگری که باید در خبرنویسی رعایت شود، محدود کردن هر پاراگراف به یک تا حداکثر سه جمله است. استفاده از پاراگراف های یک تا سه جمله ای به تنظیم کننده خبر این امکان را می دهد که، لید خبر را به سرعت تغییر دهد، خبر را با توجه به مطالب مهم آن به آسانی تنظیم کند و همچنین مطالب غیرضروری را حذف کرده و اطلاعات ضروری را به سادگی به آن اضافه کند.

رستمی تصریح کرد: برای تنظیم یک خبر بهتر است اصول زیر رعایت شود، تیتر خبر 7 کلمه باشد، لید خبر 20 تا 30 کلمه باشد و متن خبر مختصر و مفید باشد.

گفتنی است: کارگاه آموزشی خبرنگار قرآنی ویژه مخاطبان طرح خبرنگار قرآنی شامل فعالان، مربیان و مدیران موسسات قرآنی، دانشجویان و مدیران کانون های مساجد دهم و یازدهم اردیبهشت ماه به صورت حضوری و مجازی در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان در سالن کنفرانس دکتر کاظمی آشتیانی برگزار شد و در پایان به شرکت‌کنندگان حاضر در این گارگاه گواهینامه اعطا می‌شود.

13

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.