کرسی تلاوت و تدبر در قرآن کریم در محل حسینیه شهدای گمنام دانشگاه شهید باهنر کرمان توسط جهاددانشگاهی کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، در این نشست که با حضور رییس جهاددانشگاهی استان کرمان و پرسنل این مجموعه برگزار شد، حجه الاسلام و المسلمین مهدی مومنی مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمان، کارشناس و مفسر قرآن کریم ضمن تبریک دهه کرامت، به قرائت و تفسیر سوره‌ی مبارک حجرات پرداخت و افزود: این سوره‌ از سوره‌های مدنی محسوب می‌شود و دارای محتوای اخلاقی می‌باشد و بعضی از صاحبان تفسیر آن را سوره الآداب نامیده‌اند.

وی با بیان اینکه ادب از نکات مهم اخلاقی است، گفت: یکی از مهمترین درسهای دینی هیمن ادب است و در سوره‌ی حجرات سه نوع ادب مطرح شده است که عبارت است از اداب برخورد با خدا، پیغمبر و مسلمانان.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: عمده ی بحث سوره حجرات تربیت اجتماعی است و از پیامبر اکرم (ص) آمده است کسی که سوره ی حجرات را قرائت کند ده برابر ثواب متعارف به تعداد کسانی که خدا و رسول خدا را در این عالم اطاعت می‌کنند، خدواند متعال به او ثواب می دهد.

حجه الاسلام والمسلمین مومنی خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم به فضیلت سوره‌های قرآن برسید، باید آنها را بخوانید، بفهمید و عمل کنید.

در این نشست فاضل شیخ اسدی قاری ممتاز قرآن کریم جلسه را با قرائت سوره‌‌ی حجرات و بخشی از سوره‌ آل عمران نورانی کرد.

شایان ذکر است، از تیم مرصاد دانشگاه شهید باهنر به عنوان تیم برتر دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان که به مرحله کشوری راه یافتند(آقایان غلامی، سر آسیابی، ستوبر، خراسانی ) با اهداء لوح تقدیرو هدیه تجلیل شد.

گفتنی است، در این مراسم به سیدپوریا حسنی صفات، فرزند جهادگر مریم جلال کمالی از همکاران جهاددانشگاهی برنده مسابقه روزه اولی ها و همچنین به همکاران جهادگر راهله علی میرزایی و مهسا باقری برنده در قرعه کشی عضویت در کانال‌ها و صفحات مجازی روابط عمومی جهاددانشگاهی، هدیه تقدیم شد.

در پایان مزار مطهر شهدای گمنام حسینیه دانشگاه شهید باهنر کرمان غبارروبی و عطرافشانی شد.

8

دیدگاهتان را بنویسید

اگر درباره این مطلب نظری دارید می توانید از طریق این قسمت با ما و بازدیدکنندگان ما به اشتراک بگذارید.

5 + 13 =